sinds een tijdje loopt onze astra bij een koude start even op 3 cilinders,seconde of 10,dan is het over.
Rijdt verder perfect,dit weekend nog heen en weer naar disneyland parijs geweest,1300 km zonder gekke dingen.
Alleen dat heel even op 3 cilinders lopen.
Motor heeft 95000 km gelopen en loopt sinds 15000 km op lpg (andere motor in de auto gehangen,oude was overleden)
Zou dit op een beginnende koppakking kunnen duiden? Mijn idee is dan dat bij 1 cilinder er wat koelvloeistof in lekt wat dan bij de koude start eerst verdampt.
Heb niet het idee dat mn koelwaternivo echt daalt,blijft vrij constant.
Hoe zou ik dat kunnen checken??
Ik ben weliswaar van plan om de auto te verkopen maar hij zou dan naar een bekende gaan dus ik wil wel dat ie goed is.
Overigens heeft de auto zelf 317000 km gelopen.Hij is verder top,je merkt nergens de kilometers aan verder.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan zeker koppakking zijn maar dan moet hij ook koelvloeistof gebruiken..bougies/kabels?
Koppakking:
waarom gaat iedereen er maar vanuit als een koppakking kapot gaat / is, deze dan altijd koelvloeistof moet gaan verbruiken.
de koppakking kan ook compressie naar de buitenzijde van de motor lekken, of van cilinder naar cilinder (heb ik dus gehad).
Beste optie is om een keer koud de compressie te (laten) meten.
Willem
kan ik morgen wel even doen,kan ik zelf want heb een compressiemeter.
thanx mannen.
15 jaar
nou,compressie is goed,alle cilinders vrijwel gelijk.
Waterpeil is toch iets gezakt,maaaarrr....... achterop het blok lekte een slang iets op de klem,de slang die aan het kunststof waterpijpje zit.
De auto koud gestart,liep op 3 cilinders,meteen weer uitgezet.bougies er weer uit,cilinder 4 bougie nat ,rook 100% naar benzine.
Bougies van cilinder 3 en 4 omgewisseld en op 4 een andere bougiekabel gezet (een gebruikte).
daarna starten,2 seconden op 3 en daarna op 4 en weer feilloos rijden.
Morgen maar eens zien wat ie doet,is het weer 4 dan zit daar toch een probleem.
lijkt me niet aan het dis blok te liggen,die doet het of helmaal niet,toch?
Eventueel heb ik daar ook nog de oude van mn vorige blok van liggen.
15 jaar
Dis blok kan ook vonk lekken.
dan doet ie het wel, maar kan de vonk weg slaan, (zelfde als gare bougiekabels)
Willem
dan ga ik morgen ff kijken of t bij dezelfde cilinder is,anders zaterdag even dat andere disblok erop zetten.
En natuurlijk koelwaternivo in de gaten houden.
Ach,en als t toch de koppakking is dan moet er gewoon een verse tussen,kopsetje en kopbouten kosten toch ook niet de hele wereld.
8 kleppertje is niet moeilijke gelukkig alleen zitten bij de mijne de gas injectoren op een rotplek,namelijk voor een antal tapeinden van het inlaatspruitstuk.
Als ik hem zou gaan doen,verdient het dan aanbeveling om m te vlakken?
15 jaar
Ikzelf laat bijna altijd de kop vlakken, al is het alleen maar om een zekerheidje te pakken.
Willem
vandaag 2 keer (vanochtend en vanavond) auto koud gestart.Beide keren meteen netjes op 4 cilinders.
Even afwachten dus maar hoe ie het blijft doen en koelwater in de gaten houden.
15 jaar
nou,vanochtend weer op 3 cilinders.
weer 4e cilinder die niet meedeed.Bougie eruit,was nat,rook 100% naar koelvloeistof.
Nivo van koelvloeistof was ook gezakt,moest kwart litertje bij.
Dus het is duidelijk zat.
Dus maar even een kopsetje en kopbouten bestellen.Ga ik volgende week donderdag doen want dan heb mn zomer Ascona weer tot mn beschikking.
En dan kan ik als ie weer rijdt rustig eens voor een Astra coupe gaan kijken,kan ik m in elk geval met een gerust hart verkopen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar