Mijn auto is afgekeurd voor de APK (was een voor keuring).
Nu schijnt mijn veerpootlager kappot te zien, deze heb ik 2 jaar geleden al een keer vervangen (zo'n 60.000 kilomter geleden).
Alleen nu ben ik in discussie met me zelf hoe de lagers tot elkaar moeten verhouden, of eigenlijk hoe het hele systeem dient te werken.
Er zijn mensen die het hebben over 2 lagers per veerpoot, maar ik zie er toch maar 1tje. Wat ik faarnaast vreemd vind is dat eigenlijk 2 metaal platen over elkaar draaien, dus zonder lagers er tussen. De indeling is dus als volgt:
- veerpoot-schoten (zitten hier ook lagers in?)
- metalen plaat met daaronder een busje met lagers er in
- rubber systeem voor de vering
- veer
- schokbreker
- rest van de poot.
Heeft iemand een idee of dit goed is? En wat is nu het verhaal van de 2 lagers? want ik zie maar 1 lager busje
Op dit moment zit er een schotel en plaat+lagers in van monroe, de tekeningen hiervan zijn alles behalve duidelijk en komen niet overeen met het product, misschien dat daar mijn verwarring vandaan komt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://img527.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img527.imageshack.us/img527/193/v...[/img][/url]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/opelge...]opelgek[/url]
nu kan het niet meer fout
mvg willem2
Heb vandaag de veerpoot lagers vervangen.
Het klopte toch hoe die zat. Bij mij zit de constructie anders in elkaar dan op de tekening. Het zit zoals in mijn eerste bericht staat.
Zal kijken of ik er een foto van kan maken na het weekend. Hij staat nu bij de garage voor de apk keuring.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar