Beste lezers,
Ik heb een Opel Astra F uit 1997 motor type X14NZ km stand 133dkm op G3.
De auto reed eigenlijk naar behoren, maar mijn distributie riem moest worden vervangen, nu is dat gedaan maar me auto loopt voor geen cm meer, niet stabiel bij stationair, de toeren lopen naar 1100 dan terug naar 800 de auto trilt dan ook best wel erg.
is hier een oplossing voor of terug naar de garage ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe ziet een kromme klep er dan uit en heb je ook enig iedee wat is ongeveer gaat kosten ?
Natuurlijk even terugkoppelen naar de monteur.Zeker als je voor die tijd geen problemen had.
Ik ben terug geweest van morgen, op de eerste cylinder staat geen druk meer, ik moet maandag terug. ze moesten de kop eraf halen, kan dit gebeurt zijn met de grote beurt en met de riem vervangen of staat die riem verkeerd of kan dat helemaal niet.
20 jaar
een 1.4 waar de riem verkeerd van staat kan je kleppen kosten.....dan raken de zuigers de kleppen en worden deze krom gedrukt, waardoor ze niet gehee meer sluiten en dus geen compressie meer hebt. maargoed, wie zegt dat de riem verkeerd staat he...
nou stel je voor dat de garage de riem verkeerd heeft geplaatst per ongeluk starte dan oeps dacht en goed zet en dan net doen of hun neus bloed. alleen van de 1ste cylinder is de druk weg de andere 3 doen het nog goed. kan het ook gewoon toeval zijn wat ik niet denk want ik bracht die auto en die WAS goed en nu niet meer kan ik de garage houder dan aansprakelijk stellen ?
of hoe moet ik het nu aan pakken want ik ga niet 800E lappen voor iets wat ik niet heb gedaan.
20 jaar
wie zegt dat dit is gebeurt? ik weet het domweg niet..ik ben er niet bij geweest....ik denk dat je er eens met je grage over moet hebben....wat de oorzaak is..
de uitlaat klep van de eerste is gescheurd
20 jaar
komt vast door lpg..verbrande kleppen.....toeval dus...
er zit een soort verbrande V in en is het verstandig om alles nu te laten reviseren of wat is het beste :(
20 jaar
ging me iets van 250E kosten incl pakkingen zucht...
ze sturen hem naar een motor revisie bedrijf voor nieuwe klep zittingen en 1 nieuwe klep is het niet beter alle 4 te doen?
tevens zit er ook een beetje speling echt maar een beetje op de cylinder is dat erg ?!1?
20 jaar
als de andere kleppen geen slijtage hebben kan het met 1...maar als deze ook twijfelachtig zijn zou ik de andere ook doen..een beetje speling op de cylinders is niet erg...
bedankt ben al weer wat rustiger zal aan me hart moeten denken voordat die dadelijk over begint te slaan, dus alleen vervangen wat nodig is. en hoe kan dat eigenlijk gebeuren dat er zoon V in die klep komt !!!
20 jaar
verbrande kleppen komen vaker voor bij het rijden op lpg..hier is niets aan te doen...de kleppen worden domweg warmer tijdens het rijden op lpg...vandaar dat er soms een stukje uitbrand..
is dat regelmatig ? wat heb niet zoon zin in elke keer verbrande kleppen, kan ik iets doen of laten zodat de kans minder is ?
groeten Ronald
20 jaar
motor correct af laten stellen...moet dus geen arm mengsel hebben...dan gaat het na lange tijd echt mis...normaal gesproken komt dit ook wel voor...is domweg slijtage...je hebt er ook al wat km mee gereden....
ik zal een pilsje sturen :) bedankt voor de moeite
en ik maar denken dat toeval niet bestond.. haha ben er nu zelf getuige van dat het echt wel bestaat
20 jaar
5 nieuwe kleppen.... morgen rijd die :) spannend
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar