PROBLEEM OPGELOST
Toen ik deze auto kocht liep hij heel laag stationiar.
ik heb me laten vertellen dat je dan het gasklephuis en de stappenmotor schoon moet maken,
dit heb ik gedaan .
Toen ik daarna starte liep het toerental op en af tussen de 1000 en 1500 toere(ZAGE)
dit doet hij constant behalve als je hem net gestart heb dan loopt hij heel even constant 1500 toere.
tijdens het rijden heb je er ook last van.
sensor achter op gasklephuis is vervangen door 2.0 gsi sensor, maar maakt niet uit.
auto is al gereset, auto kan niet uitgelzen worden:S, maar als je stekkers lostrekt gaat wel motorlamp branden dus waarschijnlijk doorstuurdraad naar uitleesstekker beschadigd.
HELP!!
ik wordt er echt helemaal gek van, ik rijdt hier al zeker een maand mee...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat bij mij heeft geholpen, als was het nog niet zo erg als bij jou, was het vervangen van de stappenmotor. Met de oude motor liep hij, met name koud, erg onrustig stationair en viel soms zelfs al het vermogen weg op LPG. Een nieuwe stappenmotor heeft dit opgelost.
Dit was echter wel met een Daewoo Espero 1.8 8v (motor gebaseerd op de C18NZ uit de eerste serie Astra en Vectra)
stappenmotor heb ik al verwisseld met die van een 2.0 16v gsi,
maar dan blijft de motor precies hetzelfde doen.
HELLPP!!!
ik wordt er helemaal tuureluurs van
18 jaar
Wat je misschien ook kan doen is ff een injectiecleaner in de tank gooien.
En anders is ff flink trappen gewoon naar de 5000 toeren en ff paar seconden houden.
weet wel wat je doet blass het spul niet op. Maar dat hielp bij mij ook gewoon ff blazen met dat ding.
Je hoeft niet bang te zijn daarvoor zijn ze gemaakt.
groetjes
18 jaar
Ik trap hem ook weleens naar om en nabij de 5000 toere als hij warm is, maar dat maakt niet uit, hij blijft hetzelfde doen.
als het niet snel opgelost wordt doe ik hem maar weg, het is een superfijne auto(geen roest)(start altijd).
Maar ik wordt gewoon gek van dat stationiar gezeik.
Wie O Wie Kan mij HELPEN!
18 jaar
Ik heb zelf een opel astra 2.0 16v en heb dezelfde problemen. Ik had als eerste probleem dat me motor stationair niet mooi liep en als ik de koppeling intrapte tijdens het rijden me toerental erg inzonk tot de auto er af en toe ermee stopte. Ik ben er toen achtergekomen dat het mijn lfr klep was dit is een dure grap maar ik was er wel meteen vanaf. 3 maanden later begon me motor in te houden dit zou aan me temperatuur sensor kunnen liggen (met blauwe stekker) of de lambasonde. Ik moet dit nog afwachten want ik wacht nog op de onderdelen. ik heb wel eerst mijn auto laten uitlezen dat is zo gedaan en dan kom je ook achter veel dingen. Het is heel leuk die reinegings middelen voor je motor maar je kan ook v power tanken daar wordt je motor ook schoner van en de mijne is er mooier en feller door gaan lopen.
succes
Ik ben bij opel geweest en me auto laten uitlezen en daar kwam uit dat me labasonde stuk was. gelukkig is dit niet zo duur en heb deze ook besteld ik heb ook een temp sensor vervangen en me octaan stekker verwisseld (b gezet)
succes
18 jaar
PROBLEEM OPGELOST.
aan de voorkant van het gasklephuis zit een stationairstelschroefje.
deze is nu iets ingedraaid, nu loopt hij eindelijk normaal.
omdat ik mijn gasklephuis schoon had gemaakt, kwam me gasklep niet helemaal terug, dus de sensor registreerde van wel.
door nu dit schroefje iets te verstellen, komen die waarden weer met elkaar overheen.
ik snap niet dat de opel dit niet wist(niemand wist wat er was)
tot en met ik in een garage was, waar ze het ook weleens meegemaakt hebben.hij heeft eventjes schroefje ingedraaid en voila.
iedereen in ieder geval harstikke bedankt voor de reakties.
(ik ben echt blij, na 3 maanden zo rond gereden te hebben eindelijk weer normaal te kunnen rijden)
m vr groet ARJAN
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar