auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel nieuwe vectra 2005: LPG G3 IN DE 2.2 DGI EN DE 2.8 V6 turbo

Bouwjaar: 2005

Help, kan iemand mijn hier mee helpen. Ik krijg van opel Nederland te horen weet ik niet, er is waarschijnlijk nog geen instalatie voor onwikkeld. Zou het voor jullie specialisten een probleem zijn waarom er geen G3 intalatie voor deze twee motoren ontwikkeld zou worden. Je zou zeggen wie gaat er in Nederland nog op benzine rijden!

Groetjes,

Bart

Geplaatst door

bart885 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat ik er wel iets voor kan maken en nog G3 ook. Kost wat maar dan heb je wel wat.

steeds meer merken zien af van het leveren van LPG installaties. Simpelweg omdat het vaak commercieel niet interessant genoeg meer is.

Dat komt dan weer enerzijds doordat moderne diesels zo prettig rijden en anderzijds door de flinke problemen die er toch blijven met LPG.

LPG werd voorheen het meeste geleverd aan leasemaatschappijen, maar die stappen echt allemaal nu over op Diesel (enkele uitzonderingen daargelaten) dus dan is het vaak niet meer heel erg commercieel interessant om voor de enkele particulier nog af importeur zo'n systeem aan te bieden.

Specifiek voor deze motoren zou het kunnen dat het technisch op problemen stuit; bij een turbomotor is dat eigenlijk vrijwel zeker het geval.. NIet alleen bij opel trouwens; er zijn weinig tot geen Turbomotoren die op LPG lopen

Alex218 0
badge

19 jaar

Alex doel je op de verbrandingstemperatuur van lpg die men niet goed kan beheersen? Wat zou de reden kunnen zijn van de 2.2 dgi, je zou zeggen injectoren in het uitlaatspruitstuk en rijden maar. gr Bart

bart885 0

19 jaar

Wederom heeft Alex de klok horen slaan maar weet niet waar de klepel hangt. Voordat je anderen "adviseert" is het misschien nuttig eens rond te kijken hoe de buitenwereld eruit ziet.

@Bart; ik heb ze nooit eerder gezien en heb toch wel de grote merken met benzine turbo's meegemaakt. Puur theoretisch zie ik er wel wat haken en ogen ja maar dat houdt niet in dat het niet te realiseren is. Hakeem laat dat al zien, hij kan het regelen zo te zien! Voor de DGI weet ik het niet, want die motoren ken ik niet..

@Hakeem; is dat nou nodig zo'n tekst? Zo jammer weer...

Alex218 0
badge

19 jaar

Ik ben met Hakeem eens dat je wat "ouderwets" op LPG reageerd, Alex.

Het feit dat fabrikanten vooral inzetten op diesel ipv LPG heeft denk ik meer te maken met de marge op een diesel auto tov een benzine auto...en dat ze niet dubbele ontwikkelingskosten willen voor veelrijders, door LPG en diesel te ontwikkelen.

En de "flinke problemen" waar jij het over hebt zijn al tijden geen probleem meer hoor met LPG. Een modern systeem dat goed is ingebouwd merk je niks van.

En los daarvan, volgens mij is er geen principieel bezwaar tegen turbo motoren op LPG. Enige is dat doordat er maar weinig turbo-benzine motoren rond rijden, het minder interessant is voor Vialle/Necam o.a. om een LPG-systeem voor een dergelijke motor te ontwikkelen. Maar als antwoord op de vraag van Bart, de verbrandingstemperatuur van LPG is minstens zo stabiel als van benzine, dus een slecht beheersbare temperatuur is in elk geval geen reden om niet een dergelijk systeem te ontwikkelen.

kasperht 0

19 jaar

Ow ik vind het ook helemaal niet erg dat mensen het niet met me eens zijn hoor.. en ook ik maak wel fouten.. Het ging me meer om de manier waarop het gezegd word. Jij zegt hetzelfde op zich als Hakeem, alleen komt het zo wat prettiger over.

Intussen heb ik inderdaad ook weer eens wat opgefrist aan kennis en zie dat ze er weldegelijk zijn (ik heb ze alleen echt nooit eerder gezien) maar zag wel ergens dat prijzen voor een installatie op een turbomotor richting 3000 euro gaat?

Ow; trouwens.. ik bedoelde inderdaad ook geen fabrikanten maar importeurs en leasemaatschappijen.

Jullie ervaringen met gas zijn in ieder geval positief; da's goed want op zich moet het ook goed kunnen lopen.

Mijn ervaringen vanuit de dealerkant zijn overwegend slecht, maar daarbij realiseer ik me ook dat de auto en de inbouwer zelf daar een belangrijke rol in spelen. Zeker qua betrouwbaarheid op lange termijn. Persoonlijk zou ik daardoor ook niet snel LPG nemen, maar dan liever voor een goeie (turbo)diesel gaan

Hopelijk heb ik het nu allemaal iets beter genuanceerd

Alex218 0
badge

19 jaar

Excuus Alex, maar ik had al eens eerder zo'n opmerking aan je adres gemaakt. Helaas zonder effect. Ik weet nu zeker dat je eerst nadenkt voordat je iets schrijft. Als autogas niet je ding is, prima, maar probeer dan geen adviezen te geven. Zo dupeer je onnodig een hele branche puur door onwetendheid.

ok, wat mij betreft klaar en over nu..

Alex218 0
badge

19 jaar

FF een vraagje aan de LPG specialisten....

Is het mogelijk om een wagen uitgerust met een X20XER (160pk Astra OPC1) motor, te voorzien van een goedwerkende gasinstallatie...Immers voor de X20XEV is genoeg te krijgen...
Volgens verschillende inbouwstations zou dat niet mogelijk zijn...
Mijn voorkeur gaat uit naar een installatie zoals de VSI van Prins
Ik ga er namelijk zelf vanuit dat zo'n "gas ECU" toch net zoals 'n vrij programmeerbaar injectiesysteem werkt...welk men ook naar wens kan aanpassen....

BvD. Frank Janssen

F.2984 0
badge

19 jaar

Met VSI kan je tot 50 PK per cilinder, dus een viercilinder met 160 PK lijkt me geen probleem.

Is deze ecu dus "gewoon" te programmeren...Of geeft het verschillende ECU's met een vast niet te wijzigen programma...
Qua componenten en de plaats ervan moet sowieso geen probleem zijn....immers de buitenkant van de X20XER is gelijk aan de X20XEV

BvD. Frank Janssen

F.2984 0
badge

19 jaar

De gascomputer is alleen te programmeren door aangewezen Prins inbouwstations. De adressen zijn te vinden op de site van Prins.

Dan denk ik dus niet dat dat gaat lukken....om op deze motor gas te plaatsen....Immers ik heb met verschillende inbouwstations contact opgenomen....waarbij men ook gekeken heeft naar meerder merken installaties...
Ik denk dan dat ze op dit moment, tenminste als ze het zelf wel kunnen programeren, gewoon geen behoefte eraan hebben om op deze motor een gasinstallatie aan te passen....wellicht vanwege de drukte die er op het moment heerst in de gasbranch....

Groetjes Frank


F.2984 0
badge

19 jaar

De aanhouder wint!!!!

Hopelijk wel ja...ik zal uiteraard blijven rondneuzen...

F.2984 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.