Hallo,
Heb volgende probleem met een Opel Vivaro nl:
Auto heeft geen vermogen, diagnose gesteld, luchtmassameter defect
draadjes in lm meter doormidden, deze vernieuwd.
Vervolgens na 1 week zelfde klacht/storing aanwezig, diagnose gesteld, luchtmassameter defect, draadjes in lm meter doormidden >deze voor 2x vernieuwd
Vervolgens na 1a2 weken zelfde klacht/storing aanwezig, diagnose gesteld, luchtmassameter defect, draadjes in lm meter doormidden >deze voor 3x vernieuwd.
Wie heeft enig idee?!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waren dat originele LMM of immitatie?
is het misschien een idee om eens te kijken waar de aansturing heen gaat/vandaan komt???
lijkt dat er een storing zit die de lmm doorbrand
kan je ze wel blijven vervangen
anders contract met de leverancier voor afname van elke week1
krijg je meeer korting
waren originele lm meters
controleer de brandstof druk eens
zit luchtfilterhuis ed nog goed vast op de rubbers? dit ivm trillen en kapotknappen van de draadjes....
verder de bedrading bij de motor ecm goed controleren op doorschuren....
Na gebruik van de auto brandt de lmm zichzelf schoon door kortstondig het draadje roodgloeiend te verhitten(bij bosch) misschien is door ecu fout deze te lang of je hebt een ander merk lmm met de originele verwisseld. je kunt hier opel voor bellen ivm met bekende klacht.
Heb dit ook al voorgehad, de volgende stap is turbo kapot. Is er onlangs een nieuwe ruit in de vivaro geplaatst?
Je moet eens kijken of er geen water in het luchtfilter is gelopen, een waterdruppel vliegt dan op het hitteplaatje van de luchtmassameter en doordat er zo'n groot temperatuurverschil is, springt het plaatje.
Meestal lekt het over de rubberrand ongeveer in het midden van de luchtfilterbehuizing als je over een 1900 Diesel sprrekt natuurlijk. De volgende stap is dat er een waterdruppel tegen het turbinewiletje van de turbo vliegt, en geloof me als die op dat moment ettelijke 1000'den toeren draait vliegt hij stuk.
Je kan het het makkelijkst controleren door de dag nadat het hevig heeft geregend je luchtfilter eruit te halen en te kijken of er water in staat.
De reden waarom het water hier door kan is omdat de plastic beschermplaat onderaan de voorruit niet meer afdicht
Veel Succes
Is de turbo laatst ook een keer vervangen???????
basje
Bedrading is heel slecht van die vivaro's ik zou mijn stekkerverbinding eens goed controleren evt. uit elkaar halen en nieuwe verbindingen maken met dito bedrading, en natuurlijk de bekabeling onder je Motorstuurapp. geen piekspanning erop??
Lijkt mij meer of rommel/water in je aanzuigsysteem naar LMM toe dus goed kijken of er geen rotzooi in de buizen zit of een piekspanning, er ligt toch ook niks op de LMM dat tijdens het rijden allemaal rammelt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar