Opel Zafira: maximum 70 km per uur

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1910 cc

hallo,ik heb hier een Zafira diesel 110 kw die eerst even goed rijd en dan ineens begingt de wagen ineens te schudden en te zweven over de baan(weet niet hoe ik dat gevoel moet uitleggen maar is net of de schokdempers ineens stuk zijn)daarbij gaat de wagen vanaf dan niet sneller meer dan 70 km per uur en begingt waarschuwingslamje(auto met sleutel) te branden.iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Van11714

Geplaatst door Van11714 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Storing uitlezen met juiste apparatuur..

Lampje geeft een storing aan, makkelijk om te weten welke..

Als je de storing ook hier kan vermelden, samen met de storingscode is er vast iemand die je de juiste weg in kan sturen.

Willem

Van11714 (0) PRO, 14 jaar geleden

ja,dat had ik ook al begrepen maar dat is nu juist het probleem,mijn tester is stuk en heb en nieuwe besteld maar die komt pas volgende week aan.groetjes Gerrit

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Even naar een andere garage rijden om uit te lezen..

Het kan namelijk echt vanalles zijn...

Willem

Van11714 (0) PRO, 14 jaar geleden

heb de wagen laten uitlezen en komt uit PO380 gloeitijd foutief en P1109 actuator 1 wervelklep,groetjes gerrit

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Goede avond Gerrit is het euvel al opgelost? Met deze code zijn dekleppen in het spruitstuk toch buiten werking ,even de plaat van het kleppendeksel losnemen. Vacuum probleem klep stuk ,Solenoid defect .Je kunt het bij gasgeven zo zien werken .alleen tijdens gas geven.Het laat voor een ogenblik de lucht door het langste kanaal stromen. Misschien is het mosterd na de maaltijd maar ik wil graag resultaat horen. Innoodloop gaat een opel meestal toch nog 100 . Dit moet ernstig zijn. Groeten uit Limmen.

Van11714 (0) PRO, 14 jaar geleden

bedankt voor de deskundige uitleg, ik ga morgen aan de slag en laat u het resultaat weten.groetjes

Van11714 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt me toch ingewikkeld,bedoel je het kleppendeksel waar de nokkenassen inzitten of het inlaatspruitstuk aan de achterkant,lijkt me een heleboel sleutelwerk ipv even losnemen of heb ik dat mis.Om ze te zien werken bij gasgeven moet ik daarvoor ook het deksel verwijderen.Alvast bedankt gerrit

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Gerrit zo ver hoef je niet te gaan het sierdeksel is genoeg . als het een isuzu blok is dan niet .In het spruitstuk tegen de cilinderkop daar zitten ze. Je kunt ze niet zien maar de bediening wel .het lijkt op de afslagklep die beweegt bij het afzetten van de motor. Haal de aanvoerslang ook even los om te kijken of deze zijn volle slag kan maken. Succes.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Het Is een opelblok 2.0 met of zonder intercooler,de bediening ,als je voor de auto staat rechts 4 de cil. Zonder dat de motor loopt kan je hem bewegen. .Als deze al aangetrokken staat dan kan dit een oorzaak zijn. Succes.

Van11714 (0) PRO, 14 jaar geleden

De kleppen bewegen ongeveer een kwart toer bij gasgeven maar er zit wel heel veel speling op de kleppen,ik kan ze wel een millimeter van boven naar onder en van L naar rechts bewegen.wat bedoel je met als deze al aangetrokken staat? bedankt Gerrit

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Hoi Gerrit zoveel speling nu al ,hoveel km heeft hij al gedraaid . Die kleppen staan dus niet vast en pootje ingetrokken is dicht ofwel inlaat door een inlaat-kanaal. Bij acc worden de rechter kleppen even gesloten voor betere werveling. Verder kan ook de egr klep vastgekoold zitten; of deze wordt niet bediend. Meet eens het vacuum in de actuatorleidingen bijna 0 is goed. Doorgesleten leidingen komt vaak voor en geven de gekste storingen. Ook hier weer geldt meten is weten . Succes

Van11714 (0) PRO, 14 jaar geleden

Thanks,de wagen heeft 80000km,en de bediening van de wervelkleppen zit onderaan de collector,dus de onderdrukleidingen zijn moeilijk te zien.je tweede zin(over pootje ingetrokken is dicht ofwel inlaat)) begrijp ik niet goed.Ik ging juist de egr klep is demonteren om die ook is na te kijken..groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.