close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Meriva 2010: melding A/C uit vanwege hoge motortemp.

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: A14NET, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 103

Hallo allemaal,

heb afgelopen winter de melding gehad tijdens het rijden "A/C uit vanwege hoge motortemp". De temperatuurmeter komt dan ook niet meer uit de hoek en geeft 50 graden aan. Auto thuis stilgezet (was er bijna). De volgende dag met koude niet draaiende motor nog steeds deze melding. Dit was iedere dag zo totdat ik na een week terecht kon bij mijn garage. Daar met fout neergezet, en toen ze hem op de brug wilden rijden, was fout weg, en is ook nooit meer terug gekomen. Met OBD uitlezen was geen storing terug te lezen volgens garage.

Tot twee weken geleden, pechhulp gebeld alles leek te functioneren, waterpomp thermostaat enz. Dus accu 5 min losgekoppeld. En toen was fout weg, airco functioneerde weer, en temperatuurmeter, gaf na reset ook weer gewoon 90 graden aan...

Gisteren weer hetzelfde verhaal...

Iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken..
Hoor het graag ...

Jos

.

Geplaatst door

jos_s (60)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slaat de koelfan van de radiateur wel aan ?
Krijg niet de indruk dat er echt gezocht is , de storing is weg dus zal wel goed zijn ?
Als deze melding er is is de motor dan ook echt te warm , onderste en bovenste waterslang van radiateur gloeiend heet en lucht voor interieur op warm gloeiend heet ?

kaleido 1 6615
badge vip badge

3 maanden

Hoi,
of de koelfan aanslaat weet ik niet. Gisteren was het hier in Limburg al aardig warm..
Toen ik een rustig plekje opgezocht had was de lucht die in het interieur geblazen werd niet gloeiend heet, en ook de slangen van en naar de radiateur waren niet warmer dan normaal.. Heb op de rustig plekje meteen weer de accu losgehaald en teruggeplaatst na enkele minuten, toen functioneerde airco, en belangrijker nog temperatuur was gewoon 90 graden, dus denk dan ook niet dat motor echt te warm is, maar dat de ECU op een of andere manier er geen chocola meer van kan maken..

jos_s 60

3 maanden

Dus laten onderzoeken wat er mis gaat , themperatuursensor defect ?
Je kunt niet eindeloos de klem blijven los halen.
De auto al eens uit laten lezen op storingen.

kaleido 1 6615
badge vip badge

3 maanden

auto is uitgelezen (volgens) garage eerste keer toen probleem opgetreden was.(midden in de winter) Volgens hun helemaal geen foutmeldingen. zonder te weten wat het is, de sensoren en thermostaat vervangen was (nog) niet nodig werd toen verteld.

Maar los daarvan heeft het zin, om ergens anders uit te laten lezen, als de accu los geweest is? Of zijn daar ook alle melding mee gewist?

als een sensor stuk is blijft melding toch op scherm, of verschijnt melding na korte fout van sensor, en blijft dan actief?

jos_s 60

3 maanden

Dat ligt er aan.
Het scherm zal waarschijnlijk niet specifiek een sensor fout aangeven maar het gevolg .
Als de storing er is naar de garage en uitlezen met opelbof gelijkwaardige apparatuur.
Zo komen we niet verder
Trouwens is sensor origineel of imitatie en is de juiste vervangen

kaleido 1 6615
badge vip badge

3 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.