close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Minder Vermogen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DTI

Hallo Allemaal,

Na het lezen van 15 pagina's heb ik besloten om een nieuw topic te maken voor mijn probleem.

Ik rij sinds December 2005 een vectra 2.0 DTI Station.
Na 1 maand plezierig rijden viel het vermogen van de motor weg en ging het MM lampje branden.
Bij opnieuw starten was het probleem weer verholpen en kon ik weer enige tijd vooruit.
Maar het probleem ging zich steeds vaker voordoen en was op een gegeven moment ook niet meer te verhelpen met opnieuw starten.

De auto is toen naar de dealer gegaan om uit te lezen en bleek dat de "Solonoydeklep" (als ik dit goed schrijf) in de turbo defect was. Deze is vervangen (290€) en de auto reed weer als vanouds.
1 week later weer precies het zelfde probleem en weer terug naar de dealer.
Weer deze "Solonoydeklep" vervangen (garantie) en alweer reed de auto zoals het hoort.
Na 600 KM deed het zelfde probleem zich weer voor en dus alweer naar de dealer.
Toen bleek het de luchtmassameter te zijn. Ook deze vervangen (225€) en alweer met een goed lopende auto huiswaarts gekeerd.
Maar nog geen 3 dagen later viel weer het vermogen weg en het MM lampje bleef branden.
Auto weer bij de dealer geparkeerd en verklaard dat ik hem niet eerder kwam ophalen voordat het probleem ECHT gerepareerd was.
Na 1 week kon ik mijn auto ophalen en het probleem was verholpen. ze hadden niets kunnen vinden maar ze hadden van de kabelboom alle stekkertjes tot aan de computer schoon gemaakt en alle kabels gecontroleerd en nu moest het goed zijn.
Jullie raden het natuurlijk al........ sinds afgelopen dinsdag doet het probleem zich weer voor.
Ik ben ten einde raad en ook de dealer heeft me de vorige keer al gezegd dat als het nu niet verholpen was dat hun het dan ook niet meer zouden weten.

Naar de dealer hoef ik dus niet meer te gaan maar wil wel graag mijn auto blijven rijden.
Dat zit er nu echt niet in want ik kom niet boven de 80 KM/H uit en de auto trekt nog geen knakworst tussen een hotdog uit.
Stationair loopt hij gewoon goed en lijkt het alsof er niets aan de hand is.

Kan iemand mij hier helpen.????

Ik lees hier in soortgelijke gevallen dat het problemen zijn met een zekere EGR-klep.
Kan iemand mij vertellen wat een EGR-klep is.

Bij voorbaat dank.

Marco!

Geplaatst door

Sumpie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,

ik rijd sinds twee jaar dezelfde auto en ik heb dit probleem ook gehad. Het betreft waarschijn lijk een P402 storing (algemene storing met meerdere mogelijkheden).

Is het ook zo dat de er boven de 2500 toeren wel weer vermogen is?

zo ja dan is dit misschien de oplossing:
Bij mij was het de klep of sensor die de lucht circulatie regelt van buiten naar binnen of interieur circulatie. Nadat hier een omleiding is gemaakt door mijn monteur was de storing verholpen en dat al bijna een jaar. Hij dacht namelijk ook dat het de luchtmassameter was!


m.vr.gr.

Roy

Timmers 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.