Ik heb 2 vragen: 1: Laatste tijd heb ik last van oliedrap in mijn koelvloeistofreservoir. Ik heb in de forums gelezen over een mogelijk lekke olie/koeivloeistof warmtewisselaar. Is bij dit type motor zo'n wisselaar aanwezig en gaan deze wel eens lek? Zo ja, waar kan ik deze wisselaar vinden, en is deze redelijk makkelijk te vervangen? (Geen koelwaterverlies)
2. Laatste paar weken is het dieselverbruik gestegen van ongeveer 1:21 naar 1:16, en ook is het stationair toerental naar mijn idee iets hoger geworden. Ik zie achter de motor in een aftakking van de slang die naar de kachelradiator gaat een soort van buisje zitten met een elektrische aansluiting. Ik neem aan dat het een soort koudstart verrijking is. Zo dit kapot kunnen zijn, en is er iets aan te meten bv. weerstanden bij een bepaalde temperatuur of heeft het extra verbruik een andere oorzaak?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De wamtewisselaar zit volgens mij onder tussen je motorblok en je oliefilter.
Je filter zit dus op je warmtewisselaar geschroefd.
heb je je koppakking al eens gecontroleerd?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar