Beste mensen,
Ik heb een occasion op het oog, een Vectra 2.0 hatchback automaat uit '97. Geweldige auto zo op het eerste gezicht. Na een proefrit heb ik echter mijn twijfels wat betreft het stuur.
Het lijkt alsof deze iets of wat (echt een paar milimeters) schuin staat, ook lijkt het alsof er bij licht sturen er een soort zwaarte punt zit in de rechte stand waardoor het stuur een beetje 'knikt' bij licht sturen...
Klikt een beetje vaag zo, in de bochten stuurt alles perfect, alleen zit er dus iets 'raars' bij licht en beginnend sturen. De dealer ging alles nog nakijken, motorisch, APK, schade etc. Zaterdag zal ik nogmaals een proefrit maken om te kijken of het weg is.
Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn (misschien stuurhuis beschadigd of weet ik veel wat (niet al te veel kennis namelijk)) en waar ik nog meer op zou moeten letten (bijvoorbeeld standaard problemen bij Vectra's uit '97) ?
Er staat 150.000km op de teller, distributieriem is vervangen bij 90.000 dus deze zou ik ook graag meteen willen vervangen, maar dat wordt nog even afwachten op de reactie van de dealer.
Ik hoor het graag van jullie !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom zet je de auto niet op de brug en werpt hem aan een nadere inspectie, kan je ook meteen zien of hij een aanrijding gehad heeft.
En als je geen goed gevoel hebt bij de auto, mooi laten staan, er zijn nog genoeg vectra's te koop voor een goede prijs!
Ja, uiteraard... als ik hem op een brug zet en alles inspecteer zal ik meer weten, dat lijkt me logisch.
Maar ik heb er geen kennis van zoals ik al aangaf. Ik zou gewoon van de 'Professionals' willen weten of er standaard altijd wat mis is met een Vectra van deze leeftijd / km's en / of waar ik op zou moeten letten. Misschien dat het bekende Opel probleempjes zijn (zoals bijvoorbeeld roest uitslag onderaan passasiers deurlijst etc) Als ik het allemaal zelf kon / wist, dan zou ik mijn vraag hier niet posten...
18 jaar
Roest is de Vectra NIET vreemd. De scheve stand van het stuurwiel HOEFT niets ernstigs te zijn. Meestal is dit door uitlijning weer gewoon op te lossen. In principe horen er geen zware punten in de besturing te zitten.
18 jaar
[quote=Santa]Roest is de Vectra NIET vreemd. De scheve stand van het stuurwiel HOEFT niets ernstigs te zijn. Meestal is dit door uitlijning weer gewoon op te lossen. In principe horen er geen zware punten in de besturing te zitten.[/quote]
Wat nu als deze er wel in zitten? Of in iedergeval 1tje dus, wat zou dit dan kunnen zijn?
18 jaar
Het zou kunnen komen omdat de uitlijning niet deugt. Een te strak afgesteld stuurhuis, klemmend stuurhuis of kogels, etc. Soms is de boel krom na een flinke tik tegen een stoeprand.
18 jaar
A.. een flinke tik = krom, dat is niet echt goed he.
Dan zul je de boel wel moeten vervangen ? = duur geintje ?
Ik ga zometeen met de dealer babbelen over de laatste puntjes, ik zal eens vragen of hij het extra wil controleren.
18 jaar
mijn stuur knikt soms ook een kant op als ik bijna stilsta. hier heb ik meerdere ( astra) bezitters over gehoord en schijnt niet ernstig te zijn. mijnes is ook een keer uitgelijnd maar het knikje bleef.
waar het in zit, geen idee, maar ik heb er ook eigelijk geen last van
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar