Mijn Opel Vectra uit '91 slaat op de raarste momenten af. Soms rijd ik 10 Km zonder problemen dan rij ik weer maar 300m en is het al gedaan.
Nu stopt hij echt spontaan zonder ook maar te schokken of iets (behalve de laatste keer toen schokte hij een paar keer lichtjes voor hij er mee stopte.
Als hij ermee stopt dan kan ik hem niet meteen starten. Hij gooit wel rond maar wil niet starten. Soms start hij weer na 3 min andere keer 30 min of wel meer.
Nu ben ik aan het kijken geweest wat er mis kan zijn.
Bougie kabels (reeds vervangen vanwege 11 Kohm weerstand op 2 kabels en verdeel kap ook gedaan)
Hij is ook uitgelezen en wat denk je ? Geen storings code opgeslagen.
Nu heb ik me laten vertellen dat het waarschijnlijk in de Motormanagment print zit. Dit schijnt vaker voor te komen.
Nu is mijn vraag eigenlijk. Is dit een logisch probleem ? en zo ja kan iemand mij aan een schema helpen van die print of een adres waar ik waarschijnlijk z'n 2e handse print kan kopen ?
Het is misschien wat weinig info over wat het probleem precies is maar ik gok het erop.
Alvast bedankt voor jullie medewerking he.
Grtz,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan inderdaad aan het stuurapparaat liggen wanneer deze uit engeland komt kun je er meestal vanuit gaan dat deze stuk is, een vervangende komt vaak uit singapore en er staat rebuilt op. vaak kun je het ook proberen, wanneer de motor draait even met de stekker van het ecu bewegen dan gaat hij slecht lopen of hij slaat af.
Ok bedankt voor je reactie. Ik heb ff geprobeerd. Maar er veranderd niks aan het lopen van de wagen. Heb met de stekker gerommelt en kastje geschud/getikt (Btw made in singapore).
Ga woensdag of donderddag ff 12 volt rechtstreeks op de brandstof motor aansluiten kijken wat ie dan doen. Tenminste als dit mag. Zou zo geen reden kunnen verzinnen waarom dat niet zou mogen. Of iemand wel een reden ?
18 jaar
Als je een C16NZ motor hebt kan het ook zijn dat je ontstekingmodule defect is.
Deze zit onder je rotor en in je verdeelkap het is dat zwarte rechthoekig blokje.
Je kunt zien op je kentekenbewijs wat voor motor in je vectra ligt
Groetjes
Astra Rijder
18 jaar
[quote=astra rijder]Als je een C16NZ motor hebt kan het ook zijn dat je ontstekingmodule defect is.
Deze zit onder je rotor en in je verdeelkap het is dat zwarte rechthoekig blokje.
Je kunt zien op je kentekenbewijs wat voor motor in je vectra ligt
Groetjes
Astra Rijder[/quote]
Bedankt voor je hulp. Had al een ander topic aangemaakt omdat ik tijdens het zoeken uit gekomen was dat de brandstofpomp geen brandstof leverde. My bad.
Ga over paar dagen verder zoeken. Nu nog niet echt veel tijd.
Nieuwe topic:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Maar even goed beadnkt voor je reactie. Weet weinig van auto's af maar dit word steeds meer.
18 jaar
Ok, ik het relais even overbrugd en de brandstofpomp loopt goed (jammer want ik had gehoopt van niet). Nu liep hij weer even maar hij drijgde 2 keer af te slaan. De 3e keer sloeg hij dus daadwerkelijk af.
De verstuiver geeft helemaal geen brandstof in als ik hem dan weer probeer te starten. Nu snap ik dus echt niet meer wat er aan de hand is. Word dit door de ecu geregeld ? Of hangen er meer dingen samen voordat de verstuiver iets doorgeeft ?
Als iemand nog wat weet graag.
Ohja, Ik zag dat er 12 volt op de aansluiting van de verstuiver komt te staan als ik contact maak. Weet iemand hoe z'n ding werkt. Als ik gas geef dat die spanning veranderd ofzo ?
Alvast bedankt maar weer he.
Tis trouwens een C16NZ motor
18 jaar
als je onstekingsmodule defect is dan geeft de inspuitcomputer geen vonk en de injector wordt dan ook niet aangestuurd.
Groetjes
astrarijder
18 jaar
kijk eens naar je benzinefilter,dit wordt nogal eens over het hoofd gezien. groetjes
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar