close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Calibra: moeilijke start na vervangen dynamo en accu

Bouwjaar: 1992

Hallo,

Nadat ik een splinternieuwe dynamo (Delco Remy 14v/100A, met multieriempoellie) heb gemonteerd en een splinternieuwe accu (Varta 12V/74A), start ik de auto.
Dan controleer ik ff of de dynamo laadt en dat doet ie want ik meet 14.50 volt.
Dus geen probleem.
Maar stationair draait ie nu veel hoger toeren.
Nu zet ik de auto af.
Later wil ik wegrijden maar dan start die niet meer.
Tevergeefs diverse malen geprobeerd, maar ruik alleen maar benzine. Op een gegeven moment accu leeg? want je hoort TOK! als je wilt starten.
Storingslampje (oranje lamp met bliksemschicht) brandt de ene keer wel de andere keer niet.
Later accu polen eraf gehaald dan weer erop gezet en nu start die wel weer (na de 3e keer).
Maar de toerental blijft schommelen van laag naar hoog naar laag enz., alsof er een spook stiekum gas geeft.
Dus ik snel naar huis voordat ie afslaat, maar tijdens het rijden nog steeds zelfde probleem met toerental en af en toe hapert de auto en loopt stotterend.
Als je de auto afzet, start die daarna niet meer.
Ik ben ten einde raad!
Help!

Waar kan dit aan liggen?

Bedankt!!!!!!!!!

Geplaatst door

calibraboy1500 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk is je comp van slag af het kan zijn dat het van zelf over gaat en anders even een nacht je accu polen los laten ligen dat de comp alles rizet.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

thnx ik ga het proberen

groetjes tariq

sucses

tijne 0

19 jaar

Hey Martijn,

Ik heb geprobeerd wat je vertelde.
Ik heb de accupolen de hele nacht los laten liggen.
Vandaag ging ik ff checke.
Ik zet m op contact en storingslampjes (oranje bliksemschicht en rode cirkel met uitroepteken) gaat aan.
Maar ja, ik start de auto en dat gaat zonder problemen, maar alleen het oranje (met bliksemschicht) storingslampje blijft branden.
Desondanks draait de motor normaal stationair (tussen 750 en 1000 toeren).
Dus ik ga even een proefritje maken.
Er gebeurt niks bijzonders, auto rijdt normaal.
Op een gegeven moment gaat die ene oranje storingslampje uit en dan begint de ellende plotseling weer.
Toerental blijft tussen 1500 en 2000 toeren stationair, als ik kopeling in trap.
En bij het gasgeven weer gestotter en gehaper.
Dus ik direct terug naar huis en daar aangekomen auto afgezet. Na een minuut weer geprobeerd te starten.
En ja hoor, auto start weer niet, en wederom benzinelucht.

Misschien interesant:
Tijdens de rit heb ik gelet op de laadspanning; deze bleef rond de 14 volt.

Alvast bedankt.

Groetjes Tariq.

dan moet je hem toch even uit laten lezen bij de dealer maar dat kan alleen als het lampje brand.

dus vanacht weer even de pool er af hallen en morgen weer aansluiten starten en rijden als het lampje dan weer blijft branden even naar de dealer rijden en uit laten lezen en de motor niet uit zeten want als het lampje uit is is hij de storing ook kwijt waarschijnlijk.

gr tijne

ps: kijk ook even of je vacum slangetjes niet gescheurt zijn of dat je een slangetje ben vergeten terug te zetten bij het vervangen van je dynamo.

sucses

tijne 0

19 jaar

Okee, ik ga hem laten uitlezen bij de opel dealer, maar ik hoop maar dat ie het tot zover haalt en dat ik ook nog terug kan rijden.
Ik zal ook ff de slangetjes controleren.

Groetjes, Tariq

waarschijnlijk heb je een stekker geraakt/losgeschoten tijdens het demonteren van de dynamo. ik gok op de stekker van de temperatuursensor voor het motormanagment.....

Opeltje 0
badge

19 jaar

hey opeltje, waar zit die stekker dan?

Achter op het waterpomp huis, of op het inlaat.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

okee bedankt ik ga het controleren

Bij de dealer laten uitlezen:

koelvloeistof/temperatuur sensor defect.

In totaal 50 euro: Uitlezen + nieuwe sensor incl. directe montage.

Auto rijdt weer prima.

Bedankt iedereen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.