Weet iemand de montageplaats van de barometrische druksensor bij dit voertuig?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In kan de Y17DTH niet vinden bij de Astra (ongeacht bouwjaar), wel de Z17DTH.
Indien dit dus een Z17DTH is met een EDC16 ecu, dan is de baro-sensor ingebouwd in de ecu zelf.
Wat geeft de datalijst bij Ignition On, motor Uit voor baro en boost? (zowel druk als voltage).
Wat is de foutcode indien aanwezig? Wat is de klacht?
@oldford
Tuurlijk stom van mij is een Z17DTH.
Is idd een edc16 versie.
Meetwaarden boost: 104Kpa kan de spanning niet zien met KTS
Meetwaarden baro : 102 Kpa 4,04V
Foutcode: P0105 Atmosferische druksensor deze kan niet gewist worden
Klacht: Mil lampje brandt en wagen gaat in noodloop.
Opm: de egr klep en luchtmassameter zijn ong. 1maand geleden vervangen ivm een andere storing. Deze fout komt nu niet voor
Drukken bij motor uit? zijn goed.
Condities voor de foutcode om gezet te worden:
Toerental max 950 rpm. Verschil tussen baro en boost 10,2kpa of groter gedurende minstens 7 seconden.
Lees baro (druk en V) en boost eens uit met een warme motor op stationair toerental.
P0105 kan bij Opel zowel de baro sensor zijn als de boost (map) sensor. Ecu vervangen/repareren is duur, dus nog iets verder testen?
Rijdend uitlezen Boost gewenst (110 - 230kpa) en werkelijke boost.
Bij verdere controle kwam ik idd. bij de boost sensor uit.
Maar als ik met kontakt aan de stekker v.d. sensor neem krijg ik ook de fout v.d. baro sensor.
Ik denk dat men bij het opzetten v.h. kontakt de atmosferische druk in de inlaatcollector neemt via de boost sensor, en deze dus twee functies heeft.
Draaiende motor turbodruk motor af kontakt aan atmosferische druk.
Eind goed al goed
Bedankt voor het meehelpen Tot hoors
Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar