hoi allemaal. ik heb vandaag een opel cosa 1.4 sport gekocht voor 400 euro
nadat ik wat had rond gereden begon het moterstorings lampje te branden en werdt de moter te heet. na even gekeken te hebben wat dit zou kunnen zijn kwam ik tot de ontdekking dat de koul ven het niet meer deed, koulvloeistof zekeringen nagekeken enz, dus dacht dat is mijn probleem!!!!.
hik heb de ven doorverbonden en weer gekeken of de moter warm werd, dat was dus weer het geval. ik heb de ven lings en rechts om laten draaien zonder resutaat, het is mischien wat beun maar wel een manier om er achter te komen. de moter blijft nu dus nog steed warm lopen en het lampje blijft brande.
eft iemand een idee? ps koulvloeistof is oke .
mvg daan
he
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
thermostaat,waterpomp en daarna koppakking testen...
en een spellingscontrole erachteraan gooien!
Als de motor koud is en aan staat en warm wordt, kun je controleren of alle slangen warm worden. Als de slangen van de radiator gelijk mee opwarmen heb je wel circulatie maar blijft de thermostaat open staan.
Als de motor warm wordt en de radiator + slangen niet niet, kan
-er geen circulatie zijn (waterpomp bv niet goed, thermostaat blijft dicht zitten, .....)
Bovenste slang radiator wordt wel warm en de onderste niet, dan zit wsl de radiator dicht.
Kortom, voor die 400 die je besteed hebt zul je wel wat moeten doen om de auto op de weg te houden.
Maar je moet het positief zien: je leert de auto kennen en je leert er heel wat van.
zo is het sjaak je moet de dingen positief benaderen...
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar