wie kan mij helpen
vanavond auto op gehaalt bij mijn zoon zijn werk
startmotor draaide goed rond
luchtfilter er af injektor geeft benziene
strobescooplamp aangesoten gaf op alle vier kabels flitsen
ditributie kap er af gehaalt riem staat netjes op tijd
boegies er uit gehaalt waren nat
boegies aangesloten en op kleppendeksel gelegt en starten vonken alle vier
boegies terug gedraait geen resultaat
andere boegies verdeler +kabels tot aan de bobine + roter geen resultaat
remreiniger bij de injektor gespoten geen reactie
wat zie ik over het hoofd of wat kan ik nog meer doen
mvg ton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstof aanwezig.
Vonk aanwezig.
Timing volgens jouw ook goed.
Dan is het een kwestie van de compressie meten.
Heb je bougie kabels wel goed aangesloten 1-3-4-2 of 1-2-4-3, kan je kijken dmv stroboscoop op bougiekabel 1 te zetten als het goed is zie je dan op de poulie het streepje bijna op 0 wordt geflitst.
13 jaar
goede avond alemaal bedankt voor de reactie s
ik hep vanavond een compressie meter in elkaar geprult
oude bougie kapot gemaakt, terugslagklepje gevonden ,remslang en een drukmeterje van 0 tot 10 bar dit alles in elkaar gefit om de druk er af te late moet ik wel de meter los draaien ik had geen kraantje geen probleem het werkt.
vanavond tussen twee buien door compressie gemeten alle vier cilinders boven de acht bar dat is volgens mij genoeg . (meter is niet geijkt grapje)
bougiekabels welgoed aan gesloten is niet van toepassing omdat toen ik bij de auto kwam de motorkap nog niet open was geweest ze hadden geprobeerd hem aan te trekken met een andere auto
maar volgens mij is de volgorden 1-3-4-2.
maar nog steeds een probleem wand als alle drie dingen goed zijn zou hij lopen.
beziene aanvoer kan ik volgens mij uitsluiten want dat de injektor nevelt kan ik zien en ruiken.
dus morgen maar terug naar de ontsteking kijken
kan het zijn dat de vonk te zwak is want dat ziet de stoboscoop volgens mij niet
hoe kan je dat meten hoeveel KV moet dat zijn
mvg ton
13 jaar
Ton die spanning hangt af van de afstand die overbrugt moet worden. Meet alle kabels door , een klein aantal kilo ohms is genoeg. Houd de bobinekabel een stukje van de massa en probeer of er een vonk van > 15mm gemaakt kan worden. Neem een goed geisoleerde tang daarbij. Ook de Rotor wil ook wel eens verbranden . Succes.
Brandstof aanwezig.
Vonk aanwezig.
De compressie lijkt ook goed.
De sterkte van de vonk is belangrijk, zie opm. Punt.
Als dit goed is, dan de timing laten controleren. Overtuigen dat deze goed is. (De volgorde van de bougiekabels is ook timing).
Stomme vraag, maar er zit toch wel de juiste brandstof in??
Ben vanavond een stuk verdergekomen.
van wegen die stomme vraag van Ralf_Jensen
paar liter benziene gehaalt bij de pomp
steker van de injektor gehaalt even door starten en benziene langs de injektor gegooit hij sloeg aan
ook een potje uit de auto gehaalt daar starte hij ook op
toen alles weer aangesloten aanvoerslang van de benziene dicht geknepen toen sloeg hij ook weer aan, af en toe een beetje los laten dan blijf hij lopen.
conclusie injektor geeft veel te veel hij verzuipt.
ondertussen ging ook het motorblokje branden.uitgelezen
daar kwam uit code 15 en 45
15 koelvloeistoftemperatuursensor heeft te hoge signaalspanning
(sensordraad heeft onderbreking)
45 lambdasonde mengsel te rijk
(spanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan bijv 0.7 volt)
lambdaregeling buiten bereik
45 dat geloof ik wel die conclusie had ik ook
maar de code 15 moet ik die serieus nemen of is er iets heel ander aan de hand
waardoor de injektor veel te veel brandstof inspuut.
wie weet meer
bvb dank ton
13 jaar
Code 15 zal de oorzaak wel zijn. Temperatuur zal wel als -40 graden worden gezien.
Kan onderbrekinbg zijn in de signaaldraad, onderbreking in de massadraad van de sensor of de sensor zelf is kapot.
Met stekker los en contact aan: komt er 5 volt aan op de sensor? Nee, signaaldraad onderbroken.
0 Ohm naar massa (andere pen in de stekker)? Nee, onderbroken. Alternatief: meten tussen de beide pennen: moet 5 volt zijn.
vanavond steker gemeten daar kwam 4.98 volt uit
sensor er uit gedraait gemeten er kwam 2.5 M ohm uit
sensor in pannetje met water en verwarmt er gebeurde niets( conclusie die is stuk)
kon mooi vergelijken met een sensor die ik nog hat liggen van een kadet 16 i
maar deze heeft een andere steker aansluiting daarom zaterdag maar even een nieuwe halen
morgen geen tijd moet gaan feesten
voor de liefhebbers de sensor moet bij 20 graden celcius tussen de 2000 en 3500 ohm zijn
en bij 90 graden celcius tussen de 200 en 400 ohm
dus tot over een paar dagen ,
gr. ton
13 jaar
Hep ik weer. vandaag een paar materiaal zaken gebelt en langs geweest
op internet gekeken hebben allemaal een blauwe connector met platte pennen
en ik hep een zwarte connector met ronde pennen.
als ik op internet via kenteken zoek staat die sensor er niet bij.
mijn idee steker halen op sloop en die eraan solderen en toch blauwe censor monteren.
kan dit of heef sensor toch adere weerstandswaardes bij een bepaalde temp.
mijn redenatie steker is anders zodat je er niet de verkeerde sensor op zet
wie weet dit
bvb dank ton
13 jaar
Dat past wel. In de Kadett E zat dezelfde motor.
Onderdeelnr. van de zwarte voeler is: 06.60143
Kijk maar op www.hbase.nl bij een Kadett E
Overigens: als je daar je eigen kentekennummer invult, zie je ook de zwarte sensor staan met hetzelfde nummer.
dus een foutje in hbase als ik mijn kenteken invul zie ik maar een censor sw13 .
en die is voor de temp meter
maar bedankt voor het nummer daar kan ik verder mee.
gr.ton
13 jaar
Jongens allemaal bedankt !!!!voor de hulp
sensor geplaatst auto loopt weer als de beste.
en mijn zoon ook weer blij.
gr.ton.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar