Opel Astra 2006: Motor

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z18XE, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Weet iemand of een Z18XER i.p.v. een Z18XE motorblok (standaard voor mijn Astra) gaat passen en de nieuwe uitlaat er probleemloos op gaat?

Coolmaster

Geplaatst door Coolmaster (0) , lid sinds 9 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1630) PRO, 9 maanden geleden

Google maar eens , zijn totaal verschillende motoren.

Coolmaster (0), 9 maanden geleden

Bedankt voor het antwoord, google search werkt bij mij niet helaas.

kaleido 1 (1630) PRO, 9 maanden geleden

Simpel gaat zonder veel aanpassing niet.

Coolmaster (0), 9 maanden geleden

Volgens Altijd Raak Penders in Vlaardingen zou het geen probleem moeten zijn. Zij hebben een Z18XER blok met maar 1000 KM op de teller van een Astra G (dus vorige generatie) en kunnen hem ook voor mij inbouwen, alleen vraag ik mij af of mijn nieuwe uitlaat op dit blok past. Is alles bij elkaar wel een dure grap, E.2000 voor het blok en E.600 voor de inbouw maar dan heb je natuurlijk ook wel wat, wat jaren weer mee kan. Graag jullie commentaar hierop, alvast bedankt.

harry4203 (450) PRO, 9 maanden geleden

Zoals reeds gemeld, zijn het totaal verschillende motoren. waarom tobben om een verkeerde motor in te bouwen die eigenlijk niet past. er zijn voldoende z18xe motoren te koop.

    Wat is er mis met je eigen motor trouwens? - harry4203 (450) PRO, 9 maanden geleden
    Blok is opgeblazen, dankzij de vorige eigenaren die als bezetenen met deze auto hebben gescheurd. Daar kwam ik achter toen ik hem van de autoveiling (Troostwijk) ophaalde. Er zat ook geen APK meer op en ik ben met m'n stomme kop naar Kwik-Fit gegaan voor nieuwe remmen en een uitlaat, waarvoor ik bij elkaar E.2000,00 heb betaald (m'n eigen garage had geen tijd en ik had hem direct nodig), die klus had dus voor de helft van de prijs gekund, of zelfs nog minder als je op de Duitse autosites kijkt. Enfin, een hard gelag. - Coolmaster (0), 9 maanden geleden

Coolmaster (0), 9 maanden geleden

Ja, je hebt gelijk, maar ik moet nog een Z18XE blok tegen komen wat slechts 1000 KM heeft gelopen. Een ander punt waar ik me dood aan erger zijn de classificatiecodes die b.v. op de Onderdelenlijn worden gehanteerd. Ze geven ook een overzicht wat die codes betekenen. Rooie Ben in Amsterdam-Osdorp biedt een Z18XE blok aan voor E.475,00 inclusief verzending met A2 classificatie, dus die zou minder dan 35.000 KM gelopen moeten hebben. In de mail kreeg ik als antwoord dat die classificatie voornamelijk op het plaatwerk van toepassing was, wat een lulsmoes. Een sloper bood een versnellingsbak aan met meer dan 300.000 KM en vermeldde daar doodleuk een A1 classificatie bij, hoe haalt ie het in z'n hoofd. M.a.w. je kunt totaal niet vertrouwen op die classificaties, het is een wilde gok wat je koopt.

harry4203 (450) PRO, 9 maanden geleden

Geloof je dat een motor uit een g astra 1000km gelopen heeft dan? Ik weet ook niet wat je koopt aan een motor die zo lang stil heeft gelegen. Meestal staat er wel een leeftijd bij de motor, de gemiddelde eigenaar van een benzineauto rijdt 10 tot 15000km per jr. kun je ong wel een schatting maken van de kilometerstand. Overigens vind ik de staat van onderhoud veel belangrijker, en dat weet je toch niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.