Goedemiddag,
Heeft er iemand een idee bij het volgende probleem: (uitlezen levert niets op)
Astra start koud. Rijdt probleemloos.
Wanneer de motor warm is rijdt hij nog steeds probleemloos. Echter wanneer hij uitgezet wordt met warme motor wil hij (soms) niet meer starten. Hij slaat zeer kort aan en de motor slaat weer af.
Een uur wachten lost het weer op en de auto start prima.
Bobine is vervangen dat heeft het probleem niet opgelost.
Dit probleem is "ineens" ontstaan. Hiervoor nooit deze problemen gehad.
Alsvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
krukassensor probleem
Dat zou kunnen.. maar bij aanslepen/starten kunnen we wel toerental aflezen dus ik denk het niet.. ook zou dit toch een foutcode moeten geven?
De auto start nu koud ook niet. Vanochtend hoorde we de brandstofpomp zoemen wanneer het contract aan gaat. Dat is nu ook verleden tijd, 0 response van de brandstofpomp.
1 jaar
dit is er eentje met een lange kabel als die eruit ziet zoals ik hier plaats dan zet er maar gerust een andere op
Ik heb de sensor er af gehaald. Kabel is in orde. Tussen de 2e en het 3e contact meet ik 520 Ohm. En als hij metaal raakt komt er een lichte spanning op. Tussen contact 1 - 2 en 1 - 3 meet ik niets (dat hoort zo dacht ik)
1 jaar
Update:
De nokkenassensor meet 3 miljoen Ohm.. dit lijkt mij de dader.
1 jaar
Update 2:
Mijn Vectra C heeft dezelfde sensor. Deze meet 1.8 miljoen Ohm.. zeer vreemd. Morgen de sensor overzetten en zien of de Astra dan start.
1 jaar
De brandstofpomp is vervangen en het probleem leek weg.
Nu helaas weer praktisch hetzelfde probleem, start niet of slecht. Valt uit bij gas geven. Ploft in de inlaat, rookt, En loopt soms op 3 cilinders.
De volgende codes komen maar voor:
P0065 Air Assisted Injector Control Range/Performance
P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
P1612 SBDS Interactive Codes
P1613 SBDS Interactive Codes
P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfu
nction
De LMM stekker is los geweest, die storingen kan ik negeren.
Iemand een idee waar ik moet gaan beginnen?
1 jaar
als hij ploft in de inlaat gaat er ergens een uitlaatklep niet open en blaast hij de druk bij het openen van de inlaat zo terug meestal nokkenas probleem,of je kat (uitlaat)zit dicht en kan de motor zijn gassen niet kwijt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar