close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega-a c2.6NE automaat: motor galopeerd en wil niet uit

Bouwjaar: 1992

Hallo,

Mijn Omega wil als je hem van contact niet meer uit.
Contactslot nagekeken, maar is niets mis mee.
Systeemralais vervangen,geen resultaat, computer vervangen, had ook geen resultaat.Motor wil alleen uit als je hem van contact zet systeemrelais er uit trekt en dan er weer in stopt.
Verder loopt hij stationair onregelmatig en werkt de cruise control niet meer.
Computer uitgelezen,geen foucodes.
Wie heeft hier een oplossing voor of heeft dit probleem ook meegemaakt.
Groeten Rene

Geplaatst door

buggy (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

contactblokje....maar die had je al gecontroleerd...als je dit relais weer monteerd, brnden de lmpjes dn ook weer op het dash zonder dat de wagen op contact staat?



Opeltje 0
badge

20 jaar

nee dan is alles uit.
als de motor loopt en je zet hem dan van contact dan bliven de meters en lampjes wel aan, als je het relais er uit trekt dan gaan de lampjes en meters uit als de motor stil staat

buggy 0

20 jaar

contact blokje?

Opeltje 0
badge

20 jaar

nee zeker weten goed.bij systeemrelais blijft spanning staan tot de motor uit is.Heb stekker van contactslot gehaald.
blijft het zelfde

buggy 0

20 jaar

dynamo? die via de w draad spanning door blijft geven?

Opeltje 0
badge

20 jaar

wat is de w draad? ben niet zo in termen, sorry

buggy 0

20 jaar

dit is het dunne draadje die vanaf de dynamo komt.

Opeltje 0
badge

20 jaar

nee blijft hetzelfde. ter info, de kachel ventilator gaat wel uit en de dashlampjes gaan zwakker branden.(massapunten zover ik ze heb gevonden ook gecontroleerd

buggy 0

20 jaar

Er blijft stroom op de bruin-witte draad staan van het stuur relais. Tijdelijk een relais er tussen gezet die bediend wordt door de assesoiresstand van het contactslot.
misschien meer info ter oplossing van het probleem?

buggy 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.