Als ik de airco op zet en in de fille sta of in de stad rond rijd en ff voort bol in 1ste op zo een 1500 toeren of wat hoger en dan terug tot stilstand moet komen en de koppeling in duuw dan zakt het toerental plots heel snel tot 500 a 600 toeren en bij warmer weer zakt hij er zelfs onder en valt dan stil, kan hem dan wel onmiddelijk terug starten. Ik zet de airco dan wel af anders valt hij zowizo weer stil. En ik weet dat je een klein dipje kunt zien als je de airco op zet maar bij mij heeft die dat als ik de airco af zet weet niet of dat helpt om het probleem te vinden.
[yt]https://www.youtube.com/results?search_q...[/yt]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb dat probleem ook met een 1.3
weliswaar niet zo erg als bij jou.
ik zet hem op die momenten ook weer uit of aan de rode lichten ook
heb hier al heel veel mensen over horen klagen dat de airco zwaar loopt bij de corsa D
@nazqul1987,
en wat was bij jou de oplossing?
Je kan hier wel plaatsen dat jij dat probleem ook hebt, maar daar heeft de vraagsteller niets aan...
Ben dus niet alleen. Ik heb er nu al zo veel geld ingestoken ghad dak het heb opgegeven en deze ga binnengeven voo een nieuwe auto en van een ander merk. Ik had ondertussen al een volledige check-up van de airco laten doen, het kleppenhuis laten verniewen en de egr klep ook laten proper maken, daarboven op ook met de rootfilter bezig geweest en nen hoop sensoren ma probleem blijt dus heb ik het ondertussen opgegeven want garage wilt mij ook niet verder helpen omdat het niet op hun computer komt als foutmelding.
7 jaar
Lmm vuil lucht massa meter.
Die regelt de lucht en benzine verhouding.
Als die vuil is en dan zakt iets in pk..en de airco pakt ook pks af...slaat hij af...wat ook een oorzaak kan zijn is de luchtinlaat slang..dan loopt de motor houterig en zakt in toeren tal..
Met remmen reiniger de lmm schoon maken..
Nooit met oorwatjes of zo aan de gang...
De ene is de temp bolletje en de andere een diode...en zeer gevoelig....
7 jaar
De Lmm bevind zich tussen luchtfilterhuis en gaskleppen huis..ergens daar tussen zie je een blokje op de lucht inlaat slang...losmaken remmen reiniger erop....door de wind laten drogen en terug erop....kan zijn dat hij de egr en ecu opnieuw moet inleren op de nieuwe verhouding lucht benzine
7 jaar
ik heb er niets aan gedaan maar heb het dan ook niet zo erg, ik rij overigens de 1.3 D
op het corsa D forum hebben zoveel mensen er last van.
schijnt een kwaal te zijn bij dit model
7 jaar
Je hoeft er niks aan te doen..maar groene diesel bestaat niet..zoals de naam vermoed.
Door de temp verschillen binnen en buiten de tank..krijg je..klinkt heel gek..alg.
Die alg gaat door de leiding en verbrand niet..met gevolg fosfor op de injectoren..
Met injector cleaner en brandstof reiniger.
Helpt echt..ik heb dat spul verkocht.
En zelf getest....dat jij het niet zo hebt kan zijn dat je de motor op temp laat komen voor je volgas gaat..en meer km..snelweg bvb.
7 jaar
van die alg kan ik niet veel over zeggen :p
maar klopt wel dat ik hem op temp laat komen en dan pas ''volgas'' geef ( gechipt ) en af en toe eens boven de 3000 toeren ga en veel autosnelweg doe
7 jaar
Heb ik ook al gedaan spijtig genoeg zonder resultaat.
7 jaar
Komt omdat je niet vaak doet...dan blaast hij het niet meer schoon.
Dan is niet je injectoren vuil..maar ook je egr.
En ooit een weddenschap aan gegaan.
Een saab diesel met vervuilde egr..kosten 800 eu...en ik deed het schoonmaken met eerder melding...kosten nog geen 50 eu..
Alg en fosfor komt voor water in je tank...condens vorming...door tem verschillen buiten en in de tank..de groene diesel erger dan de gewone diesel...rijd je vaak je tank leeg..krijg je het niet sneller dan wanneer je half leeg rijd en steeds bij vult....
7 jaar
Ik werkte bij justin en brothers...jbl.
Nee niet meer...heb ook geen aandelen in....lol
7 jaar
Bij bp kan je excerlion tanken daar zit in
Brandstof reiniger in..
In de brandstof van tinc of tango zit meer rommel in..hij is dan goedkoop..maar op langer termijn verbruikt hij 20% meer dan van de gewone pomp...dit is getest met trailer terminals.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar