hallo ik heb een crossauto gebouwd van en astra maar na de eerste manche liep die ineens nog op 3 cilinders
de 2e van links doet ie niks meer op ik vermoed dat het de nokkenassensor is wand als ik de stekkertje er van af trek blijft ie net zo loopen maar hoorde dat het ook en verbrande klep kan zijn de bougie vonkt in iedergeval wel maar hij pakt hem gewoon niet de dis is wel goed en de bougie kabels ook weet iemand hier mischien meer van dan hoor ik het graag
groeten hendrik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met die "crossauto" heb je waarschijnlijk dingen gedaan waarvoor hij niet gemaakt is. Het kan dus inderdaad een verbrande klep zijn. Je kan dit testen d.m.v. een compressietester. De eenvoudige analoge versie kan je reeds kopen voor een paar euro. Dat ding in het bougiegat steken en even starten, wanneer de naald geen of weinig beweging geeft weet je genoeg. Je kan even vergelijken met de andere cilinders die wél in orde zijn. Wanneer je te zuinig bent om zo'n tester te kopen kan je de boel ook als volgt "testen": Je propt gewoon een kurk of iets gelijkaardigs in het bougiegat en je start even. Als je compressie min of meer in orde is zal de stop uit het gat vliegen, blijft hij zitten is het een foute boel. Laatst genoemde methode is echter een zeer ruwe test die je enkel het verschil duidelijk maakt tussen "alles of niets", maar als je niets anders bij de hand hebt toch het proberen waard.
ik heb de motor niet echt warm gereden dus dat de klep is verbrand lijkt me sterk maar ik laat hem wel ff voor de zekerheid meten maar denk toch de nokkenas sensor het schijnt een kwaal te zijn bij die ecotec motoren
15 jaar
Bij Crossauto's Gaan Vaak De Injecktors Verstopt Zitten Waardoor Je Uiteindelijk Ook Je Klep Verbrand
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar