close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Motor loopt stationair op 3 cillinders .

Bouwjaar: 1990

Weet het ff niet meer. Compressie laten meten is prima , bougies zijn nw en onderling gewisseld , kabels omgewisseld , vonkies heeft ie zat , is 2e cillinder van vectra 1600 motor er zit een klep in het midden van het inlaatspruitstuk ,die schoongemaakt en werkt volgens mij goed,spruitstuk nagetrokken en alles wat los kon zitten vast gezet maar euvel blijft het zelfde ,zo dra ik gas geef is het over en op de rijksweg geen enkel probleem trekt goed . Is alleen bij stationair toerental

Geplaatst door

alie-bengalie (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

verdeelkap heb ik ook al omgewisseld en zie de bougie goed vonken. Motor heeft 221.000 km gelopen (einde naderd volgens mij)zit zelf nog te denken aan de nokkenas maar snap alleen nog ff niet goed dat ie voldoende compressie heeft dan. Zal zeker nog ff naar stappen motor kijken.

alie-bengalie 0

19 jaar

wat voor motor? monopoit multipoint?

gr tijne

tijne 0

19 jaar

vectra's zijn alleen met de 75 / 71 pk single points geleverd.

Dit is de c16nz

De klep die gereinigd is, is de vacuum geregelde EGR

wat nog wel eens stuk wil gaan is de verdeelkap.

Wat wel mogenlijk is is stationair stappenmotor kapot / vuil.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Hee, alex;

Je weet nooit of het eind nadert he.

* Wat is het olie verbruik??
* wat is het brandstof verbruik??
* als je de olie dop eraf draait, komt er dan veel damp uit??

Zit ik net effe aan te denken, kontroleer of je carter ontluchting niet verstopt zit.

p.s. wij hebben hier een kadettje c1.6nz (75pk) met 345.000km op de klok, deze loopt nog als een zonnetje.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

hey willem,

ik heb me bij de garage laten vertellen dat je de dop er op moet laten zitten en de pijl stok er uitmoet trekken dat je dan pas daat werkelijk de karterdruk voelt (omdat de boven in de kop zeer veel beweging is zou dat neit de goede metodu zijn )(ik deet het ook altijd zo hoor)

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Bedankt mannen ga het van het weekend is allemaal controleren , olieverbruik vrijwel niets en carterdamp boven het kleppendeksel minimaal . Gisteren gecontroleerd bij compressie meting . Maar kijk morgen of van het weekend ff verder ,alvast bedankt voor de tips.

alie-bengalie 0

19 jaar

@ tijne: het gaat in dit geval ewven niet om de druk, maar om de damp. uit de dop is een beetje damp normaal, maar lijkt t net of er ook een uitlaat zit dan zijn de zuigerveren versleten.

Of zit de carter ontluchting verstopt.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

oke dan ik dacht dat je het zelfde bedoelde.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.