Opel Astra: Motor managment lamp gaat branden waarna geen vermogen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0DTL 16V

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn mm lamp gaat branden wanneer ik geen gas geef, en onder de 80km/u rij.
Wanneer ik weer gas geef houdt hij in, na ongeveer 4sec. gaat het lampje uit en heb ik weer vermogen.

Bij de garage uit laten lezen, 1x gloeistiften algemeene fout, een 2x (bij APK) iets met brandstofpomp.
Toevallig hadden ze voor mij ook iemand met soorst gelijk probleem, waarbij het volgende gevonden is:
Kabelbundel in een gootje bovenin bij de motor een draadbreukje. Nu hebben ze bij mij ook even gekeken en zag wel 3 draadjes die wat beschadigd zijn. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die dunnen draadjes van de gloeistiften zijn?!
(Ze zijn oranje)

Ik lees veel over EGR klep, en vacuumpomp die dit probleem kunnen veroorzaken. Ik heb intussen al wel bijna 260.000 op de teller, maar heb hiervoor nog nooit problemen gehad. Kan iemand misschien suggesties geven wat ik als eerst moet nakijken.

rickbakker

Geplaatst door rickbakker (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

controleer oliepeil en vacuumslangen goed. als dit goed is is het waarschijnlijk de luchtmassameter die defect is.
gloeistiften worden overigens niet gebruikt als de motor warm is...algemene fout gloeisyteem is meestel een defecte gloeistift...en dat heeft niets met je 80 km probleem te maken. wel als je de motor start en dan het motorlampje (kort) blijft branden bij een temperatuur van minder dan 7 graden...

rickbakker (0), 15 jaar geleden

Bedankt opeltje, ik ben vandaag bij mijn garage geweest. Deze heeft hem uitgelezen, kwamen 2 meldingen. Gloeistiften algemeene stroring en brandstof injectiepomp storing. Daar werden ze niet vrolijk van! Toch heb ik hun erop geantendeerd me vacuum slangen te controleren, en ja hoor! De slang naar m'n EGR kleine scheurtjes.
Nu even tijdelijk een deel eruit geknipt en tule ertussen. Net even geprobeerd maar niet meer in de fout te krijgen!!

Ben ik alleen benieuwd waarom er storing injectiepomp en gloeistfiten tevoorschijn komen?!

En ik heb nog wel een afspraak gemaakt om alle slangen te vervangen, tevens mijn EGR schoon te maken. Zoals ik zag gaat deze naar m'n turbo, en als de roet zorgt vernauwing meer vermogen verlies? of heb ik het fout? Mijn inziens kan dat geen kwaad na bijna 260.000km
Ik hoop dat iemand mij kan zeggen of ik daarin gelijk heb of dat ik er naast zit. Want anders hoef ik dat ding ook niet schoon te laten maken.

Alvast super bedankt

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

het komt wel eens voor dat universele uitlees apparatuur soms de verkeerde code omschrijving geven en daardoor wordt je soms op het verkeerde pad gestuurd....

schoonmaken kan geen kwaad...alleen zal het terug komen helaas....

nu nog een of meerdere nieuwe gloeistiften er in en het is weer helemaal toppie he....

rickbakker (0), 15 jaar geleden

Oke, bedankt voor je antwoord. Ik laat hem gewoon schoonmaken. Nieuwe gloeistiften? Denk je dat dat ook nodig is dan? Die er nu in zitten zijn ongeveer 2 jaar oud. Ik heb geen idee hoe lang ze mee gaan maar hij start nog prima?!

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

de foutcode van de gloeistiften betekend dat er een of meerdere defect zijn. overigens krijg je daar bij koude temperaturen wel problemen mee....

rickbakker (0), 15 jaar geleden

Zou dat dan ook van de beschadigde bedrading kunnen zijn? Ik neem aan dat de computer naar een weerstandswaarde kijkt?

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

zou kunnen , maar dat komt niet vaak voor helaas...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.