close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: motor slaat bij warme start eerst aan en dan direkt weer af

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: x 1.6 szr

Bij koude start gaat alles perfekt. Maar als de motor wamr is en de auto wordt gestart slaat hij aan en dan na 2 seconde weer uit. Moet je doorstarten en als je dan wat gas geeft slaat hij aan (blijft hij ook even hoger in toeren lopen) JE ruikt dan ook even een benzine lucht (net of hij dan even veel verbruikt , Rijdt ook niet echt zuinig) Ik heb al gecontroleerd en hij lekt geen benzine . Wat kan dit zijn en wat moet ik doen ?

Geplaatst door

Opel astra x 16 szr (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt op een defecte koel vloeistof temperatuur sensor , (koude start goed en bij warme motor niet aan willen slaan en daardoor verzuipen van de motor)
brand het motor storing lampje ?

limbra 1520
vip badge

13 jaar

Er brandt geen lampje , Het is ook niet altijd,
Motor slaat wel aan maar slaat daarna weer af

bdp sensor

kleijn 0

13 jaar

Willem,
Wat is de bdp sensor
en waar zit deze
en kan ik dat zelf repareren? (wat kost zo'n sensor)

zou hem eerst uitlaten lezen
de sensor kost rond de 80 euro
kun je zelf

kleijn 0

13 jaar

[quote=kleijn]zou hem eerst uitlaten lezen[/quote]
Inderdaad.

Maar ik ga voor een defecte temp.sensor.......Krukassensor gaat bij dit type zelden tot nooit kapot.

moderator 0
badge

13 jaar

Klopsensor
2. Gasklephuis
3. Motorstuurapparaat
4. Krukassensor
5. Nokkenassensor



[url=http://img16.imageshack.us/i/afbeeldings...][img]http://img16.imageshack.us/img16/9158/af...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

ben het ook wel een beetje met moderator eens
maar je moet ergens beginnen
vandaar ook laat uitlezen

kleijn 0

13 jaar

1. Verstuiver
2. Druksensor zuigbuis
3. DIS-ontstekingsmodule
4. Temperatuursensor aangezogen lucht



[url=http://img263.imageshack.us/i/sensorcali...][img]http://img263.imageshack.us/img263/4474/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]








hup die ook dan maar

die kost 20 euri,s dus het gokje waard

kleijn 0

13 jaar

Beste Willem,
Het heeft dus niets met de koelvloeistof temperatuur te maken?
Als ik n.l. start gebeurt het ook dat (motor is dan warm) de motor blijft lopen en dan eventjes 4 -5 seconden hoger lopen , en dan zakt hij ineens weer naar de 700 toeren.
Bij uitlezen (opelgarage) vond men onlangs niks (toen ging ik voor wat anders ) maar toen deed hij dit ook al en de uitlezing gaf geen foutmeldingen.
Zit aan die sensor een blauwe dunne draad/slang ?

Sorry,

Die blauwe draad bedoel ik de temp. sensor !

het is niet de koelvloeistof temp meter
maar de motor temp sensor zal aangeven dat die kous is of warm
dus de verkeerde waarde

kleijn 0

13 jaar

Ik kon even niet eerder reageren maar ik heb het begrepen dat het de temp sensor zou kunnen zijn. Deze zit als ik het goed gezien heb tussen het luchtfilter en de injectie.
Beweegt deze sensor daar ter plaatse nog een klep of zo?
Klopt het dat aan deze sensor een blauwe dikke kabel of draad zit? Moet je dat helemaal loshalen of is het alleen een schroef eruithalen of zo .
Klinkt misschien wat dom maar hoe wissel ik die sensor eigenlijk?

nee beweegt niet is een sensor
kleur draad weet ik niet
sensor draai je er in zijn geheel uit
ziet er uit als een koelvloeistof sensor

kleijn 0

13 jaar

Hartelijk bedankt
Sensoor ga ik vervangen en dan eens zien of het ook het probleem is geweest
Groeten

Gisteren nieuwe lucht-temp. sensor gehaald. Blijkt dat ik deze sensor bij mijn motor nergens kan vinden? (is wel type met airco) Toen hulpvaardige monteur gebeld van garage. Deze zegt tegen mij ; je moet de sensor voor de koelvloeistof temp. vervangen (zit achter op het inlaatspruitstuk). Dus ga ik weer vanmiddag de sensor ruilen voor koelvl. temp sensor. En deze er maar indraaien . Vraagje komt er dan veel koelvloeistof uit lopen?
Nog een vraag ;heeft mijn motor met airco een ander systeem met de luchtsensor meter?
Als ik het vervangen heb meld ik me weer
Groeten

Deze motor heeft geen nr. 4. Temperatuursensor aangezogen lucht zoals op de afbeelding.

man!ac 0

13 jaar

Ik zie ook dat limbra dit al aangegeven had in de 1e reaktie!
U hoort nog van me hoe het afgelopen is
Alvast bedankt

Gisteravond de sensor vervangen ( jullie hadden best mogen zeggen dat het koelvloeistof in ruime mate eruit spuit) Maar afijn, de sensor zit erin. Getest en doet het goed. MAar dit zal in de komende week wel blijken of het werkelijk het probleem is want hij gaf niet altijd deze storing. Ik meld het wel hoe het verder gaat. Alvast bedankt voor de hulp aan iedereen!!
Groet

als je de kraan open draait verwacht je toch ook water

kleijn 0

13 jaar

Hallo,
Bij warme start weer perfekt !!
Allen bedankt voor de info

Groet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.