Opel Vivaro: Motor slaat niet aan te weing raildruk

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 cdti

beste mensen

mijn logica laat het afweten
motor slaat niet aan brandstof in de tank is genoeg-er is geen opvoer pomp in de tank-wel zo'n balg om op te pompen de brandstof-filter is al vervangen'
er is geen dfc opgeslagen wat wel heb geconstateerd dat de rail druk te laag is +/-25bar,ik heb gekeken of er brandstof bij hoge druk pomp komt en is ook zo want het balg is hard en komt genoeg brandstof aan
ik heb de toevoer leiding los geschroefd en laten starten om te kijken of er brandstof uit kwam HEEL weinig,dus ik meet met scoop of de brandstof druk regelklep duty cycle en spanning kreeg en dat doet ie ook op de witte kabel 12v en rode kabel blokspanning.
dus dacht ik dat klep defect was en nw hogedruk pomp gemonteerd en nog steeds niet willen aanslaan rail druk nog steeds varieren rond 50 bar nu,ik heb tenslotte retour slangetjes afgenomen en afgedopt en ook de verstuivers ivm lekkage van diesel en nog steeds geen resultaat
mijn logica houd hier op misschien zie ik hier iets over het hoofd reageer aub

Jim Cartec

Geplaatst door Jim Cartec (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

loopt de raildruk als je een BEETJE remmenreiniger zo dicht mogelijk bij het inlaatspruitstuk spuit???

Hendrik4290 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zijn de injecteurs allemaal OK? Meet eens de retour en vergelijk de 4.

Jim Cartec (0) PRO, 12 jaar geleden

goedenmorgen

de raildruk loopt van 3,9 bar naar rond 40 bar op als ik met remmen reiniger in de buurt van inlaat spruitstuk spuit maar ook als ik door blijft starten doet het zelfde
de injectoren retour heb ik gemeten na genoeg geen verlies, ik gebruik van de buisjes op de injector en drie van de injector is heeft een verlies van 2 centimeter en de tweede 3 centimeter volgens mij redelijk en ook als je door blijft starten stijgt het niet het niveau

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

was het een nieuwe hogedruk pomp of een gebruikte?? begin onderhand aan de pomp te twijfelen...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.