De motor van de Vivaro slaat zomaar af. Dit gebeurd ongeveer eenmaal in de drie dagen. Het motormanegementlampje gaat branden. Bij het uitlezen van de ECU wordt de raildukbewaking (druksensor) aangegeven. Deze uit voorzorg vervangen al gaat deze vrijwel zeker nooit stuk. Fouten gewist en motor
loopt weer goed rond en start zonder problemen.
Uit ervaring de verstuivers laten testen omdat deze vaak start- en tondloopbroblemen veroorzaken. Verstuivers laten testen en deze bleken op een na zeer matig te zijn. Verstuivers allemaal vervangen.
Na enige tijd weer hetzelfde probleem. MMS-lampje gaat branden en motor slaat weer af. Weer dezelfde fout uitgelezen. Pompdruk gecontroleerd. Deze is 250 bar bij het starten en blijft keurig op 280 bar staan bij stationair toerental.
Ik denk zelf aan twee mogelijkheden maar ik hoop op ervaring bij jullie:
1 De hogedrukpomp is stuk. Ik denk dan aan de afregeling van de druk in de pomp.
2 Er is ergens een slecht contact of draadbreuk.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk ook goed of de brandstof filter niet lekt je ziet het moeilijk omdat de brandstof weg lekt via het binnenscherm
brandstof drukregelklep die op de pomp zit evt wisselen met een andere
groetjes ceesie
Fouten in de raildruk kunnen bij deze wagens diverse oorzaken hebben. Verkeerd brandstoffilter(inwendige lekkage), regelklep op HD-pomp kapot(los te vervangen), kabelbreuken in motor bedrading, chiptuning(druk loopt dan zo hoog op dat de beveiliging de motor uitzet).
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar