close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Motor stuk?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Enkele kloppen in de motor bij koude start die dan wel verdwijnen, een beetje lichtgrijs-blauwe rook uit de uitlaat en tijdens het rijden houdt ie soms in. de wagen staat op LPG maar die wordt niet gebruikt omdat niemand LPG tankt. De garage stelt voor om een andere motor te plaatsen: heel dure oplossing. Kan dit in de plaats niet hersteld worden?

dank voor info!

Geplaatst door

Hondaworld (50)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vertel eens wat meer.
Waarom denkt de garage dat een andere motor nodig is?
Hoe hoog is het olieverbruik?

oldford 0
badge

10 jaar

Andere garage raadplegen (dit is kort door de bocht).

P.Rutser 0

10 jaar

Ze hebben de motor niet opengedaan, ik zal het nog eens vragen, het kwam erop neer dat het door de lpg kwam, ergens een stuk niet meer te verkrijgen of schade aan de wanden van de cilinders... Olieverbruik is anderhalve liter op 500-600 km.

Hondaworld 50

10 jaar

Hallo Guy

Anderhalve liter olie op de 500-600 kilometer is wel behoorlijk.
1-liter op de duizend kilometer kan nog.
Hoeveel kilometer heeft de auto gelopen?
Wanneer een motor op LPG loopt, blijft de motor van binnen meestal mooi schoon.
Een ander gevolg van LPG is; dat de kleppen veel meer te verduren krijgen omdat er meer hitte en minder smering optreed, dus de klepzittingen zullen sneller inslijten.
Het kan zijn dat wanneer de auto erg veel gelopen heeft,de zuigerveren versleten zijn en daarom meer olie gaat verbruiken.
Maar je vermelde ook kloppen van de motor wanneer hij wordt gestart {of is het tikken}.
Wanneer het echt kloppen is, kan een drijfstang-lager defect zijn, is het tikken,dan zou het een hydrolische klepstoter kunnen zijn of te weinig olie in het carter.
Wanneer er schade is aan de cilinderwanden, zou dat het gevolg kunnen zijn van te weinig smering,te weinig olie ,
te lage oliedruk en/of een defecte oliepomp.
Maar geef eens wat meer gegevens,wellicht komen we er dan achter wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Gr H.W.

440cvt 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.