close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: motor stuur apparaat Opel Astra 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z16SE

Hallo mede Knutselaars/Professionals

na een paar avonden hier meerdere onderwerpen te hebben gelezen ben ik vandaag naar de Dealer geweest

na het uitlezen van m'n auto komen ze met het probleem :motor stuur apparaat kapot

kosten 930 euries ex btw

Waar zit het motor stuur apparaat?, kan ik kijken of er geen draadbreuk zit

tot deze conclusie kwamen ze door deze meldingen
(exact over genomen)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aanwezig: Gaspedaalpossitie 2 , Spanning laag
P1122

Aanwezig: Noodloopprogramma-Prestatie Bereikt door gasklepregelaar
P1550

niet aanwezig:Probleem in contact brandstofpomprelais
P0230 :brandstofpomprelais,spanning laag

Niet aanwezig:Gaspedaalpositiesensor 1-2, correlatie
P1120

Niet aanwezig:Map-sensor,spanning laag
P0105

Niet aanwezig:Brandstoftankontluchtinsklep, spanning laag
P0443

Niet gedetecteerd:inlaatluchttemparatuur,spanning laag
P1122
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu is dus mijn vraag zijn ze tot de de goede conclusie gekomen of hebben jullie andere ideën

en als het dan toch echt het motor stuur apparaat stuk is kan ik deze van de sloop halen of zitten daar veel haken en ogen aan vast

Mijn dank is groot voor elke oplossing

Geplaatst door

Coression (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand raad?

Coression 0

14 jaar

Ecu zit aan de inlaat vast en is te herkennen aan 2 grote zwarte stekkers. En ze willen wel eens problemen geven. van de sloop halen kan wel als je maar een veiligheidcode bijgelevend krijgt. of de ecu moet al gereset zijn.
Maar als er alleen maar uitgelezen is en verder geen metingen zijn vericht zou ik niet zomaar de ecu vervangen

Astra27 0
badge

14 jaar

misschien is het wel je accu die opsterven na dood is
geeft ook deze problemen

kleijn 0

14 jaar

Dank Astra27 en Kleijn

die veiligheidscode is dat de contactsleutel of is dat wat anders?
kan 1 van de opgegeven foutcodes er voor zorgen dat er de auto in noodloop gaat en welke zal ik dan als eerste aanpakken?

de accu is 2 jaar geleden vervangen en geeft nog netjes spanning ook het starten verloopt soepel
en laatst viel de auto uit in de file hebben we op de startmoter naar de vluchtstrook gereden

groetjes Cor

Coression 0

14 jaar

ja zit een transponder in de sleutel
als je een dikke sleutel hebt tenminste
je zou kunnen kijken of je batterij slecht is
maar denk niet dat dat de storing geeft
kunnen ze bij de dealer niet even een ander stuur apparaat ,
er aan hangen zomaar vervangen zonder dat je zeker weet is een duur grapje

kleijn 0

14 jaar

ahh dat is dat kleine chipje die in de sleutel zit
deze heb ik direct aan het contact vastgemaakt omdat bij de eerste sleutel deze was verdwenen toen deze uit elkaar was gevallen

Coression 0

14 jaar

Na het uitwisselen van het motor stuur apparaat zijn alle problemen opgelost
ik heb op het internet een splinternieuwe motor stuur apparaat gevonden voor 450 euries inleren/lezen kost 150 euries
Deze kan gesloten worden is dus opgelost

Coression 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.