Ik heb een astra 1.6 GL waar net een nieuwe gasklepstappenmotor in zit, net nieuwe bougiekabels en een nieuwe verdelerkap met rotor, maar hij blijft verzuipen als ik kort na gebruik de motor weer wil starten.
De eerste keer, en als hij pakweg een uur of twee-drie stilgestaan heeft geen probleem, maar oh wee als je hem af laat slaan want een tweede kans is erg lastig.
Met pompend gasgeven wil hij wel aanslaan, maar stottert dan heel erg, gelijk een motor op drie cylinders.
Als deze met redelijk hoog toerental even gelopen heeft blijft hij rond de 2000rpm hangen en blijft lopen.
Soms duurt het een minuut of 10 voor hij weer zakt naar schappelijk peil. Ik denk zelf dat de monopoint injectie aan vervanging toe is, maar ja....duur grapje is het dat waard?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Bas Kooijman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat idee had ik al....
En ik heb meer reacties van jou gelezen, en tsja....foutcode lijkt toch het magische toverwoord te zijn in deze......
Dus morgen effe langs de dealer, Opel dealer wel te verstaan(want daar ben ik zeer tevreden over), om te vragen of ze dat effe willen doen.
Weet je toevallig wat zo'n grapje me zou gaan koste?
Foutcode uitlezen niet zo bijster veel, maar als de injector kapot is?
Ik dat aan 100-150 euro op de sloop en een paar uur klussen. Redelijk? En bij een dealer, en nee, ik zal je er niet op pakken.....
kan een lekkende injector zijn....die als de motor uit is toch nog wat brandstof doorlekt de motor in....
het uitlezen doet de ene dealer gratis als service en de andere vraagt er een geringe vergoeding voor. als het een injector betreft of zijn afdicht o ringen is het niet veel werk. (1/2 uur) dus wat dat betreft valt het mee...wat de o ringen of injector kosten weet ik echt niet zo..
o-ringen kosten 6,-
nieuwe injector kost 120 ex.
Op de sloop heb ik een hele tbi unit gehaald voor 35,- .
Foutcode uitlezen kun je zelf ook.
Hoe? hangt een beetje van het model af.
Succes
Theo
Daar ben ik weer en gelukkig met goed nieuws.
De Temperatuursensor was defect, ehm....dat wil zeggen nogal defect.
Motortemperatuur liep op tot 153 graden, en de gasklep bleef, wegens verkeerd signaal, maar open staan, met 2800 toeren tot gevolg. Niet zo tof dus.
Maar goed, sensor vervangen, koste me 12 euro, en hij rijdt weer perfect!!
@Klaas Vaak: Lang leve mijn Opel Dealer voor de juiste en snelle diagnose, maar ja je kunt natuurlijk ook pech hebben.
Thanx voor jullie posts.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar