Ten einde radd...en te weing Opel ervaring waarschijnlijk.
Betreft een Calibra 2.0 16V met Motronic SFI die plotseling niet mneer wil lopen.
Met starten verzuipt de motor gelijk (loopt echt vol, er zat 1 liter benzine bij de olie)
Injectie-tijd is circa 100mS, signaal ziet er normaal uit maar lijkt me wat lang...
Brandstofgalerij met drukregelaar, Luchtmassameter, koelvloeistofsensor uitgewisseld met donor-auto...exact hetzelfde resultaat. Brandstof-retour is ook goed open.
Regeleenheid gewisseld met die van een Astra GSI (niet nummer-gelijk), maar geeft hetzelfde resulaat.
Opmerkelijk: Wanneer de 20A zekering van "FI" uitgenomen wordt dan loopt de motor circa 20 seconden redelijk normaal...zekering erin en meteen verzopen??.
Wie of wie weet nog raad......
grt:
WvH
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de zekering is van de brandstofpomp, dus dat kan kloppen. controleer eens of er geen benzine in het inlaattraject loopt via de vacuum aansluiting van de brandstof drukregelaar.
Opeltje>
Het vauumslangetje heb ik al los gehad, en bovendien is de drukregelaar ook uitgewisseld.
Wat ik niet snap is dat hij circa 20 seconden loopt zonder pomp?
Weet jij wat een normale injectie-tijd is bij starten, mij lijkt 100mS veel te lang??
grt:
W
als deze motor te veel krijgt loopt hij zonder pomp altijd even door (restdruk) dit is normaal. de injectietijd tijdens starten moet volgens mij ongeveer stationair 3 tot 3,5 ms.
Probleem opgelost.
Gebroken draad van de temp-sensor.
Vreemd dat hij niet in nood-loop gaat??
Ik dacht dat alle Motronics deze functie hadden.
niet op de temp sensor...
Moet dan toch in de datalijst -40 graden aangeven ?
Topic is van 2004, het zal inmiddels wel opgelost zijn.
mvg.
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar