Motor word regelmatig veel te heet, zelfdenkende ventilator slaat niet aan.
Laatst resultaat van half uurtje file rijden: kokende motor.
Heb al in een vraagbaak lopen neuzen daar hebben ze het over een regelunit.
Ken geen zender vinden in de radiateur.
Wat zou de oorzaak kunnen wezen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Water onder druk van 1 bar kookt pas bij 115 gr . Zolang de overdruk klep goed werkt en geen gepruttel laat horen is er niets aan de hand. Ik neem wel aan dat de pomp goed werkt en je het water wel in het tankje ziet circuleren. Zelfdenkende ventilator gaat vaak pas bij 105 gr draaien. Model afhankelijk! Groetjes
Stond vorige week dus stil langs de snelweg, het water spoot er uit.
Dus dat ken nooit goed zijn. Ventilator had allang aan moeten slaan en dat doet ie dus niet.
14 jaar
Stond de wijzer in het rood ? Begin met de dop te vervangen door vuil dichten ze vaak niet meer af. en ook heel belangrijk het is een goedkoop onderdeel. De plaats van de zender als je voor de auto staat , Rechts in het midden aan de zijkant. (meestal) Gaan zelden stuk Je kunt kijken of er corosie aanwezig is. Succes
gegin maar met je thermo koppel in je radiateur
je fan slaat niet aan dus de meeste kans op een oplossing
is door je thermo koppel te vervangen je hebt ze in twee warmte graden
je zou het voor de zekerheid kunnen testen door de stekker er af te trekken en
de stekker door te lussen
moet je fan aanslaan
mvg willem
14 jaar
Als je stil stond op de snelweg lijkt het me niet het geval dat de fan het probleem veroorzaakt, je hebt immers genoeg aan de rijwind koeling..
Vul hem bij bij koude motor, start hem en geef een beetje gas, zie je nu nog koelvloeistof terug stromen ? Of draai de dop erop, knijp in een slang en geef eens een paar stoten gas, je moet de slang nu wat op druk voelen komen, gebeurt er helemaal niks, kan het aan de waterpomp liggen,
Heb je wel circulatie, maar de blijft de radiateur koud, kan ook het probleem in de thermostaat zitten, die bv niet meer opent en daardoor te heet word..
De koelvloeistof word er natuurlijk uit gegooit omdat de motor veels te warm werd..
Test het maar eens..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar