Km stand: 106000
Probleem: Motortemperatuur, volgens dashboard, wordt niet heter dan 80 graden. Als dit toch gebeurt, (en zeker als de kachel warm staat) valt de temperatuur terug naar
75 graden. Ik rij elke dag 110 kilometer op de snelweg, dan lijkt me 80 graden, of minder, toch niet reeel?
Zou het de thermostaat kunnen zijn, of denken jullie aan andere problemen? Hoe kan ik de thermostaat uitsluiten danwel bevestigen als zijnde de oorzaak?
Indien toch de thermostaat, wil ik een afspraak maken bij de garage, maar dit kan pas over een week. Is het schadelijk om door te rijden, gelet op mijn vele kilometers per dag?
Groot nadeel is waarschijnlijk bij het vervangen van een thermostaat, de distributieriem?
Dank voor opmerkingen!
Gr.
Laurens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
schadelijk is het niet
Heb dezelfde motor, alleen uit 98.
Bij mij komt ie ook met moeite boven de 80-83 graden als ik rij maar dat zal dan ook wel aan de kou liggen.
Stationair komt ie gewoon bij de 90-95 graden uit.
Hoe warm is die dan als je een tijdje stationair draait?
14 jaar
Dank voor de antwoorden tot dusver.
Stationair wordt ie, na ongeveer 20 minuten wel 90 graden, maar zodra ik ga rijden en de kachel aanzet zakt ie vlot onder de 80 C.
14 jaar
zou me er niet al te druk over maken met dit weer.
Als je kachel lekker warm is.......
14 jaar
80 graden is niet eens zo'n rare temp met dit weer, je kan een klein stukje karton voor de radiateur zetten om een beetje rijwind tegen te houden.
schadelijk is het zeker niet zolang hij maar niet gaat koken of steen koud blijft.
succes
14 jaar
Kan wel een wat hoger brandstof verbruik opleveren als hij niet optimaal op temperatuur komt..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar