Ik heb echt een heel vreemd euvel. Als ik mijn auto stationair laat lopen dan gebeurd het regelmatig dat het motorstoringslampje gaat branden. Als ik rijd merk ik niets vreemds. Ben naar de dealer geweest om hem uit te laten lezen. Konden niets vinden. Ze zeiden dat het de lambdasensor kon zijn. De computer gaf dit niet aan. Bij de apk keuring is er een nieuwe sensor ingegaan, toen heeft het motorstoringslampje ongeveer twee weken niet meer gebrand. Wederom uit laten lezen bij de dealer en konden alleen maar een piekspanning signaleren.
Ik had ook last van schommelende lichtsterkte dus het zou de dynamo kunnen zijn. Dynamo is nu vervangen, motorstoringslampje gaat toch weer branden.
Als ik de auto uitzet en weer start is het weg en als ik stil sta en maak iets meer toeren stationair dan gaat hij ook niet branden. Het is net of de computer bij stationair toerental een verkeerde meting doet. Zou het de lmm-meter kunnen zijn?
En waarom geeft de computer niets aan?
Het lijkt mij dat de dealer toch zou moeten weten wat het probleem zou kunnen veroorzaken?
Heeft iemand gelijksoortige problemen (gehad)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor motor????? x1.8xe of x1.8xe1
misschien is het Stationair toerental te laag, daar krijg je ook schommelende lichtsterkten van.
Maar mijn vectra draait rond de 550/600tpm en dan schommelt hij ook in licht sterkte maar geeft geen storing (x2.5xe).
Willem
Even langs de dealer gaan, dan met Tech 2 even de hoeveelheid lucht wat de motor aanzuigd bekijken.
De luchtmassameter gaat weleens defect van een X18XE1
Leo
Het is een 1.8XE1 motor.
Maar als het de lmm-meter zou zijn dan zou ik dat toch ook tijdens het rijden moeten merken.
Zou het een storing kunnen zijn in het electronisch circuit?
Mijn autoradio was namelijk rechtstreeks op de accu aangesloten en als ik naar de bedrading kijk zie ik dat er een aantal draden bij elkaar gestoken zijn. Nu heb ik dat ondertussen weer hersteld. Alleen is er nu een zekering gesprongen van de stroomtoevoer naar de radio denk ik, want ook het display van de auto zelf doet het nu ook niet. Zit deze zekering ook gewoon onder de motorkap?
De garage (geen opel dealer) heeft een keer de constante en de 'aan en uit' stroom bij elkaar gestoken zonder dit te isoleren. Het resultaat is waarschijnlijk een gesprongen zekering
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar