Opel Vectra: motorvermogen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 TDI

Ik heb al 5 jaar een probleem dat het vermogen van de auto wegvalt(geen turbo) hij gaat dan naar zijn noodprogramma.Er zijn al 2 turbo vervangen,de software is al aangepast,de klep die de turbo regelt is al vervangen ze krijgen het probleem in de opel garage niet opgelost,wie heeft nog zo een probleem of hoe hebben ze dit opgelost?

Guido1

Geplaatst door Guido1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

als het vermogen wegvalt moet er een storingscode uit te lezen zijn. aan de hand van deze foutcode kunnen we u meer info verschaffen. dit kan op dit moment vanalles zijn...

Guido1 (0), 16 jaar geleden

Ik ken de foutcode niet maar in de opel garage hebben ze die toch al meerdere keren uitgelezen en ze krijgen het niet opgelost?

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

meestal een probleem in het vaccuum, kom maar eens langs

Guido1 (0), 16 jaar geleden

De foutcode op mijn wagen is P0234
Wie kent de oorzaak hiervan?

JoeNeL (0), 16 jaar geleden

P0234 : Engine Overboost Condition

Klinkt als motor die teveel turbodruk krijgt. Al de door jou beschreven maatregelen lijken in elk geval wel logisch.

En vacuumprobleem zou het ook kunnen zijn. Al eens rijdend laten uitlezen? Zo kan je gevraagde druk tegenover geleverde druk zetten.
Als de gevraagde druk extreem hoog is (veel meer dan 2 bar) zou het wel eens motormanagement kunnen zijn. (wat onwaarschijnlijk lijkt want is al vervangen).

Als je ziet dat de turbo veel meer levert dan gevraagd wordt zou ofwel vacuumprobleem, ofwel regelklep probleem kunnen zijn.

Maar kan de vacuumpomp teveel vacuum geven? Als het vacuum uitvalt gaan de schoepen normaal gezien zo gepositioneerd staan dat de turbo bijna niet werkt en kan hij normaal gezien niet teveel druk geven. Dit is een soort van veiligheidsysteem dat je bij vacuumprobleem je turbo niet naar de vaantjes draait.

Variabele turbo waarvan de schoepen vastzitten lijkt me uitgesloten als ze al 2 maal de turbo hebben vervangen.

Misschien een pro met een deftige analyse?

Rosse (0), 16 jaar geleden

ik ben geen pro, maar indien de turbo reeds vervangen is, en de regelklep reeds vervangen is blijven er maar 2 dingen meer over:

- test/vervang alle vacuumslangen tussen vacuumpomp, regelklep en vacuumdoos op de turbo (vacuumpomp kan niet teveel vacuum geven, dus die is het niet lijkt me)
- test/vervang druksensor in inlaatcircuit.

Maar probeer eerst met iemand de wagen rijdend uit te lezen zoals JoeneL zegt, zo kan je het snelst een goede diagnose stellen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.