Opel Vivaro: multiriem is stuk

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DI L1 H1

hallo.
Mijn auto is gerepareerd op 19 mei bij opel garage in rotterdam ,Het probleem was de distributieriem, Die is vervangen, Maar ze hebben geen multiriem vervangen volgens de monteur was de riem goed . Na ongeveer twee maanden is de multiriem stuk gegaan tjdens het rijden op de snelweg, Toen heb ik met de auto ongeveer 30 km verder gereden, Ben toen gestopt en heb anwb gebelt , De monteur zei dat de multiriem stuk is ,Hij probeerde de auto te starten maar dat lukte niet.

De volgende dag heeft de anwb de auto naar en opel dealer in tilburg gebracht , De garage heeft de riem vervangen maar de auto wil niet starten ,
Daarna 3 startrelais vervangen maar kreeg m niet aan de praat, Uitgelezen maargeen foutmeldingen, De monteurs konden ook geen stukjes van de riem tussen de distributieriem vinden .
De auto is nu vanaf vorige week dinsdag bij de garage.

Ik heb bij de dealer in Rotterdam nagevraagd over dit probleem, Maar die zegt het heeft niks te maken met de multieriem, Ik zei tegen hem zonder multiriem kunnen de monteurs nooit bij de distributieriem komen, Dus ik denk dat ze iets niet goed hebben gemaakt daarom is de multiriem stuk gegaan.

Mijn vraag is of de motor defect is ,of kan de auto nog gemaakt worden?
Iemand hier ervaring mee??
En heb ik nog garantie nadat ze de distributieriem hebben vervangen.
dank u.

ietess

Geplaatst door ietess (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

als eerste een HEEEELLLL onduidelijk verhaal!! maar na het verhaal 50x gelezen te hebben begrijp ik dat na het vervangen van de distributieriem de multiriem is geknapt. en dat de motor daarna niet meer wil lopen...
misschien is de multiriem wel tussen de distributieriem gekomen en daardoor de distributie van tijd?

ietess (0), 13 jaar geleden

de garage heeft allen de distributieriem geknapt, de multiriem niet de monteur zegt dat goed is na twee manden de multiriem is stuk gewoerden, de multiriem is nu geknapt maar de auto wil niet starten.dank u

ietess (0), 13 jaar geleden

de auto is nu bij de opel garage ,ze kunnen geen fout lezen,er is geen multiriem tussen gekommen, dank u

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

gelukkig dat je nog even reageerd met #4,ik zat nog vast bij #3....
wil de motor niet starten of niet aanslaan?

ietess (0), 13 jaar geleden

de motor wil niet starten dank u

ietess (0), 13 jaar geleden

de garage heeft ook 3x nieuwe startrelais vervangen,

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

dus er ligt een nieuwe multiriem op? zit er niet een looprol of dynamo of iets dergelijks vast???
start eens zonder multiriem.

ietess (0), 13 jaar geleden

ik had ongever 30 km zonder multiriem gerijden zonder problemmen allen Stuurbekrachtiging was niet oke.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

das logisch als er geen multiriem op ligt...

ietess (0), 13 jaar geleden

de opel garage in tilburg ze kunnen geen fout lezen en de auto is nog daar vanaf voergweek dinsdag .

ietess (0), 13 jaar geleden

ik heb een vraag als de distributieriem defect is woerdt ook multiriem vrvangen of niet altijd,

Hans4040 (300) PRO, 13 jaar geleden

Maarten, jij bent weer...

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

hahahah,dat gevoel had ik ook al hans!
ik stop er voor vandaag maar mee ;)

ietess (0), 13 jaar geleden

de monteurvan anwb heeft geprobeerd te starten maar was niet gelukt,

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

dat is niet zo gek als de monteurs van opel na een dikke week ook niks kunnen vinden.

ietess (0), 13 jaar geleden

maarten4874 dank u voor hulp

ietess (0), 13 jaar geleden

maarten4874 geloof me maarten ik woerd gek van de garage ze kunnen geen antwoerd geven wat aan de hand is elke keer wat ,

ietess (0), 13 jaar geleden

hallo.
mijn auto is gerepareerd op 19 mei bij opel garage in rotterdam ,het probleem was de distributieriem, die is vervangen, maar ze hebben geen multiriem vervangen volgens de monteur was de riem goed . na ongeveer twee maanden is de multiriem stuk gegaan tjdens het rijden op de snelweg, toen heb ik met de auto ongeveer 30 km verder gereden, ben toen gestopt en heb anwb gebelt , de monteur zei dat de multiriem stuk is ,hij probeerde de auto te starten maar dat lukte niet.

De volgende dag heeft de anwb de auto naar en opel dealer in tilburg gebracht , de garage heeft de riem vervangen maar de auto wil niet starten ,
daarna 3 startrelais vervangen maar kreeg m niet aan de praat, uitgelezen maargeen foutmeldingen, de monteurs konden ook geen stukjes van de riem tussen de distributieriem vinden .
De auto is nu vanaf vorige week dinsdag bij de garage.

Ik heb bij de dealer in Rotterdam nagevraagd over dit probleem, maar die zegt het heeft niks te maken met de multieriem, ik zei tegen hem zonder multiriem kunnen de monteurs nooit bij de distributieriem komen, dus ik denk dat ze iets niet goed hebben gemaakt daarom is de multiriem stuk gegaan.

Mijn vraag is of de motor defect is ,of kan de auto nog gemaakt worden?
Iemand hier ervaring mee??
En heb ik nog garantie nadat ze de distributieriem hebben vervangen.
dank u.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

het verhaal wordt al steeds duidelijker.
zoals ik al eerder schreef,hebben ze de motor al geprobeerd te starten zonder de multiriem? als er nl een spanrol/poelie is vastgeslagen zal er zo'n kracht op de multiriem komen dat de startmotor het niet trekt en dus ook niet start....
zet de auto eens in de 2e versnelling en duw,zit hij niet op slot?
je hebt nadat de riem is gebroken nog door kunnen rijden,waarschijnlijk tot de accu leeg was omdat de dynamo niet meer draaide. Heb je toen de meters in de gaten gehouden,vooral de koelvloeistoftemperatuur?

ietess (0), 13 jaar geleden

ja ,de monteur van anwb heeft geprobeerd te starten zonder de multiriem,
de startmotor trekt maar niet starten....

ietess (0), 13 jaar geleden

ja, klopt wat u zegt is waar,ik heb 7 km op autosnielweg gerijden en darna naar rotonde en weer naar auto snielweg ongveer 7km en darna binnen de stad ook 7 km zonder problemmen ,toen heb ik gestopt ,en toen wil ik starten ,toen niet meer..

ietess (0), 13 jaar geleden

ik heb nog een vraag ? toen had ik ook olie onder de tapijt ! de tapijt was zeer nat.kan dat de oorzaak zijn.
ik heb een vraag hoe is de olie daar trecht gekommen.

ietess (0), 13 jaar geleden

nadat de multieriem kapot ging heb ik 30 km verder gereden zonder problemen , alleen de stuurbekrachtiging was niet ok
en er lag olie onder de tapijt heeft dit hier iets mee te maken?
maar als de distriebutieriem vervangen word moet dan ook de multieriem en spanrollen vervangen worden of maakt dit niet uit?

ietess (0), 13 jaar geleden

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,...

Het lijkt mij namelijk een probleem wat in de brandstoftoevoer gezocht moet worden. Als de motor wel rondgaat maar helemaal niet wil aanslaan, lijkt het erop dat hij geen diesel krijgt ingespoten.

jeroenmonteyne (0) PRO, 13 jaar geleden

ligt de waterpomp bij deze motor ook op de multi V riem?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

dus hij start wel,maar slaat niet aan???? (uit jouw verhalen maakte ik op dat er helemaal niet gestart kon worden)
waarom hebben ze bij de garage dan het startrelais vervangen?

ietess (0), 13 jaar geleden

ja ,de monteur dacht dat zijn de probllemen.
ik weet het niet ?is dat waar dat de monteur heeft de startrelais vervangen of niet!
volgens mij hij is geen professional monteur!!

ietess (0), 13 jaar geleden

s velthuis.

Het lijkt mij namelijk een probleem wat in de brandstoftoevoer gezocht moet worden. Als de motor wel rondgaat maar helemaal niet wil aanslaan, lijkt het erop dat hij geen diesel krijgt ingespoten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
roubal

Ia afhankelijk van diverse sensoren of hij wel of geen diesel krijgt. BDP-gever kan kaduuk zijn, of zoals al gemeld, de raildrukgever. BDP gever zit vaak aan bakzijde, maar wellicht bij deze motor aan d-zijde. Kan natuurlijk altijd zijn dat de gesprongen riem ook de gever vernield heeft...

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.