close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra 2.0 dtl: Multiriem + spanner vervangen

Bouwjaar: 1999

Is het veel werk om multiriem en spanner te vervangen bij een Astra 2.0 dtl met airco (hoe lang duurt dit ongeveer). Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? Bij voorbaat dank voor het antwoord.

Geplaatst door

Redouane (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij een dieselblok is er meestal niet veel ruimte onder de motorkap... Het kan zijn dat er nog een motorsteun los moet omdat de riem hierdoor heen draait.

- Luchtfiler uitbouwen
- Kappen van de riem loshalen
- Dynamo moet zeer waarschijnlijk los / of zelfs eruit als je echt weinig ruimte hebt.
- vliegwiel van je aandrijfas (waarop je v-snaar zit van je dynamo) verwijderen
- Alles op tijd zetten(Nokkenas, brandstofpomp, aandrijfas)
- Het beste is om ook goed te kijken naar je waterpomp of zelfs vervangen
- Je spanrol bekijken / vervangen

MartijnGR 0
badge

20 jaar

Beste Martijn,

Bedankt voor je reactie, maar ik had het over een multiriem, volgens mij is de procedure die jij beschreef bedoeld voor een distributieriem (die heb ik niet, want ketting). Of niet?

Redouane 0

20 jaar

Ha ha,ja jij hebt een ketting.
een deel heb je wat aan,namelijk luchtfilterhuis weg halen en inderdaat een motorsteun want ook de multiriem loopt daar doorheen.Krik eronder en dan de motor iets laten zakken en de riem erdoorheen.
Het is niet echt moeilijk,wel ff goed kijken wat je moet doen,spreekt ergens voor zich

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.