Goedemiddag sleutelaars,
Ik wil graag mijn multiriem vervangen, maar kan nergens een stelbout vinden om de spanning eraf te halen.
Vroeger moest de dynamo gelost worden, dat was een makkie.
Graag een reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bovenste spanrol
bevestiging met sleutel tegen de veer druk
in ontspannen
daarna riem verwijderen
dus rechts om draaien .
mvg willem2
Er moet toch ook een voorste motorsteun weg?
Hans
[quote=Hans4037]Er moet toch ook een voorste motorsteun weg?
Hans[/quote]
ja er moet een motor steun weg
sorrij dat ik niet volledig was
15 jaar
Ik heb even gekeken naar de loop van de multiriem en volgens mij hoeft er geen motorsteun los.
Ik weet in ieder geval dat de spanrol tegen de veerdruk gedraaid moet worden.
Bedankt voor de info lijkt me een eitje.
15 jaar
Ik heb even gekeken naar de loop van de multiriem en volgens mij hoeft er geen motorsteun los.
Klopt. Niet bij de Astra-G, wel bij de Astra-F. Spanrol van deze zit onder de dynamo.
Gr.
Mijn vriendin heeft ook zo eentje g x16szr je moet de spanning gewoon lossen via de spanrol met een sleutel torx dop dan riempje eraf ennieuwe erop fluitje van een cent, echt stelt nix voor motorsteun moet helemaalniet los ! alleen voor distributie riem gr
ja en dan te bedenken dat die alleen de riem wil vervangen.
15 jaar
[url=http://img211.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img211.imageshack.us/img211/3653/...[/img][/url]
15 jaar
Goedemiddag Sleutelaars,
De nieuwe multiriem ligt eromheen idd een fluitje van een cent
Bedankt allemaal.
15 jaar
viel dus wel mee groet willem2
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar