goeiedag,
Er is een kar aangesloten geweest met kortsluiting in het linker knippelicht.
hierna zijn er diverse functies uitgevallen.
Binnenverlichting
mistlampen voor en achter
teller verlichting en toeren tellen en snelheidsmeter
alarmlichten en knipperlichten links en rechts
interval ruitenwisser voor en achter
achterruitverwarming.
en nog wat dingen...
dit komt overeen met de dingen die niet zouden werken bij een defecte multitimer...
deze is nu vervangen maar de problemen zijn nog steeds precies hetzelfde...
wat zou dit kunnen zijn???
MVrgr J
Geplaatst door venedijk (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden
Is de stekkerdoos achter de auto wel goed ???
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
ja is ok.. als werkt normaal... zit orginele trekhaak met verlichtingcontrole op...
LOTUS (0) PRO, 14 jaar geleden
Alle zekeringen OK
Zekering F2 60A ook de F3.29 10A F2.12 15A
Zie ook even of op de rele K4 (30) pen5 12+ volt is
Haal de schakelaar van de alarmlichten er even uit om te testen of de rest weer werkt
Met deze zou ik beginnen zijn snel te meten
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
alle zekeringen zijn ok... zal morgen even op relais k4 meten op pen 5...
grt
LOTUS (0) PRO, 14 jaar geleden
meet ook even op pen 1 van de lichtschakelaar is ook 12V
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
pen 1 van de lichtschakelaar heeft geen 12 volt..
alleen 15 geschakelde plus en 30 constante plus is aanwezig...
waarvoor is relais k4 dan?? volgens tis is deze voor mistlampen voor en deze heeft maar 4 pootjes dus kan dan niet op 5 meten....
mvrgr
LOTUS (0) PRO, 14 jaar geleden
Heb nog eens op schema gezien en er zo een rode dikke draad op pen 1 van de stekker op de lichtschakelaar moeten zitten gezekerd met 60 A
De K4 rele op de 30 van de rele ( Pen 5 multi denk ik ) moet 12V zitten ook via zekering F2.12 15A
pen is meten op de stekkers niet op de schakelaar of rele
Als deze niet overeen komen met de wagen zit ik op een verkeerd schema maar volgens de gegeven hierboven 2003 zou het moeten kloppen
Opeltje (0) PRO, 14 jaar geleden
zou inderdaad heel goed een multitimer kunnen zijn. je zou de massaverbinding in de linker a stijl en boven de zekeringbak aan de ronde buis nog wel eens kunnen controleren. deze willen ook wel eens losraken.
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
Massa is ok...
Nog maar eens een nieuwe multitimer besteld... komt vanmiddag even afwachten..
MVrgr
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
weer nieuwe multitimer weer niks... wie o wie??
Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden
Op alle rode draden achter op de zekering kast moet constant+ staan, controleer dat eens??
en de voedingen van de multitimer.
Ik heb ook wel een keer een multitimer weggefikt met een verkeerd aangesloten aanhanger.
ik kijk nu wel uit.
Willem
foklop (0) PRO, 14 jaar geleden
Volgens TIS deze zekeringen in zekeringenkast in interieur aan bestuurderszijde controleren:
F2.18 Zekering (cv)
F2.22 Zekering (+30)
F2.24/F2.44 Zekering (dimlichten)
F3.21 Zekering (Signaal sleutel ingestoken)
F3.29 Zekering (+15)
Alle massa-aansluitingen in orde? Pin 32 op de multi-timer.
Siem Bijman (165) PRO, 14 jaar geleden
En nog kunnen oplossen jan?
venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden
DOm!! op de plaats waar een zekering had moeten zitten zat geen zekering........ hahah
Gr J