Na vervangen van defecte VP44 bij een universele garage is de pomp ingelezen bij een dealer. ( wagen van kennis)
De wagen start wel en loopt ook redelijk normaal, maar na een koude start loopt hij even wat hakkelig en er verschijnt even witte rook die nogal stinkt. De motor maakt ook een iets ander geluid als voorheen. Er waren ook 3 defecte gloeiers en ze zijn alle 4 vervangen.
Hoe kan de timing bij deze motoren gecheckt worden en is er iets te zien in verband met eventueel foute juiste timing via uitlezen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitsparing op krukas poelie bij nok zetten
vaccuum pomp demonteren gleuf moet horizontaal op kop staan met het gaatje naar boven
en het deksel voor de pomp tandwielen demonteren daar past weer een 6mm pen in de vlens van de pomp
dynamisch kan ook met de juiste tester
groeten paul
Het dynamisch afstellen kan je wel vergeten want dat kan niet. Het is wel zeker dat de pomp niet op tijd staat en zal het spul weer open moeten om precies af te stellen met speciaal gereedschap.
Succes Techneut11280
OK, bedankt, we gaan er aan beginnen.
inderdaad timing pomp fout. let op dat je de krukas wel op de juiste blokering zet. de blokeerpen past namelijk op meerdere plaatsen.
Timing was fout. Probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar