close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: na koprevisie

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 8V

Astra heeft koprevisie ondergaan na 225.000 km op gas. Olieverbruik is daarna gestegen van 0,75 liter per 1000km naar 1,5 liter per 400km.
Nieuwe kleppen, kleprubbers, koppakking, kopbouten,waterpomp, distributie en pakkingen. Dus alles vernieuwd. Verder kop laten vlakken. Ook testen gedaan toen kop verwijdert was. Water op de zuigers bleef meer dan twee weken staan. Olie op de zuigers bleef ook staan. Zuigers in verschillende standen geplaats en uiteindelijk loopt de olie na twee weken langs een van de zuigers (3e) weg. De andere drie heb ik moeten drogen. Toch de kleprubbers???????????????

Geplaatst door

snellehenk (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Henk ;zijn de klepstelen niet beschadigd door de spietjes ? Wat ook wel gebeurt bij montage van de afdichtingen is met een hamer een paar tikjes geven om maar goed op diepte te komen d.m.v. een pijpje. De afdichting staat nu open!!! De afdichting moet makkelijk de klep vast kunnen houden door zijn klemkracht. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Hoi Punt.
Bedankt voor de reactie. Jouw verhaal mbt het doortikken van de rubbers had ik al eens aan gedacht. Ik was erbij toen dat plaats vond en de klebrubbers zijn inderdaad verder doorgetikt totdat ze niet meer verder konden. Deze theorie had ik ook al bedacht maar wordt nu bevestigd. Dank voor je reactie. dat wordt uit elkaar halen en opnieuw monteren.

greetz
henk

snellehenk 0

12 jaar

Ik denk dat er wel meer aan de hand is . zoek maar eens op olieverbruik van deze motoren na cilinderkop vervangen.

harnak 0

12 jaar

Harnak,
Dank voor je bericht. Ik ga zoeken zoals je voorstelt. Misschien levert het meer info op. Uit elkaar halen kan altijd nog.

snellehenk 0

12 jaar

Henk ; wat een collega aan haalt heeft betrekking op de 16 kleppers ! Iedere opel motor heeft in z'n leven wel een nieuwe koppakking nodig en ben het aantal kwijt geraakt die ik heb gedaan. Het was mij zeker opgevallen als de klanten er over klaagden. Eerst die seals over doen en met de hand plaatsen.
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

sorry Punt heeft gelijk mijn verhaal betreft de 16 klepper

harnak 0

12 jaar

Denk dat het met het aandraaien van de kop fout is gegaan.
Niet in de vorm van het verkeerde moment aandraaien, maar dat je cilinders nu ovaal zijn door het aandraaien.(in dit geval de 3e cilinder)
Heb het al vaker gelezen.

man!ac 0

12 jaar

Henk; zijn er i.v.m. het oliegebruik nog vorderingen gemaakt . Ik ben toch wel benieuwd wat de oorzaak is/was. Als je door de inlaat naar de klepstelen kijkt (met de inlaat er af) kan je de olie wel langs de stelen zien lopen. .
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Aan allen,

Ondanks ik toch bericht gegeven heb schijnt de moderator dat anders te zien.
Als dat zo is mijn excuses en bij deze bedankt voor alle reacties.

Uiteindelijke oplossing was die van punt. Kleprubbers waren te hard doorgeduwd/aangetikt en stonden open aan de bovenkant.

Groeten
Henk

snellehenk 0

12 jaar

Maakt mijn dag toch weer goed ! Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.