Opel frontera 2.0i sport: nadieselen??

Bouwjaar: 1993

Mijn frontera heeft soms de neiging om na het terug draaien van de contactsleutel nog een paar keer met horten en stoten even in toeren te klimmen om vervolgens pas echt af te slaan.
Als dit gebeurt begint ook de ventilator van de kachel met dezelfde horten en stoten weer te blazen en ook lichten er synchroon enkele lampjes op het dashboard op.

Het maakt niet uit of de motor warm of koud is.

Eerst dacht ik dat nagloeiende vervuiling in de cylinders dit mogelijk veroorzaakte, maar kan dit eigenlijk wel met een benzine injectie motor?

Mijn tweede idee was dat een niet goed werkend contactslot mogelijk de oorzaak is. zou kortsluiting of het niet goed onderbreken van de stroom een oorzaak kunnen zijn van de problemen?

Wie kan me verder helpen?
Alvast bedankt voor de informatie!

Groeten,
Sander

Sailer

Geplaatst door Sailer (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Frontera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

wat voor brandstof gooi je er in?

Sailer (0), 20 jaar geleden

euro 95.
Behalve bij het uitschakelen loopt motor volgens mij prima.

groeten Sander

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

contactslot zou kunnen. ook kan dit gebeuren als er verkeerde bougies zijn gemonteerd of het stationair toerental te hoog is.

ook gebeurt dit als er per ongeluk iets diesel is getankt....

leo6528 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hiervoor moet je een diodeset monteren,dit gebeurde vroeger weleens.Het is voor mij een tijd geleden maar bij de linker
A moet een diodeset gemonteerd worden.

Sailer (0), 20 jaar geleden

Opeltje en Leo bedankt voor de reacties.
Ik weet vrij zeker dat er het laatse jaar geen diesel is getankt.
Ook de bougies zijn volgens mij van het juist type, electrode afstand en kleur is ook nog goed.

Leo: wat bedoel je met de linker A? is dat een deel van het contact slot?

Is het eventueel mogelijk om het hele slot te vervangen?

Met groeten,

Sander

monza.man (0), 20 jaar geleden

Hoe is dit nou afgelopen? heb niks gehoort over het op tijd staan v/d ontsteking.
afz. m.m

Sailer (0), 20 jaar geleden

Zover ik kan beoordelen staat de ontsteking goed afgesteld.
Ik hoop nog op een nadere uitleg over de eventueel noodzakelijke diode set die op de linker A gemonteerd moet worden. Iemand die me kan uitleggen wat ik waar moet monteren?
Alvast bedankt.

Sander

leo6528 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hoi, Sander
Ik zie dat het probleem met de Frontera nog niet opgelost is.
Eerst even het volgende ik heb het een en ander opgezocht (het kwam uit de oude doos).Als eerste wil ik het chassisnummer van je auto weten, want er zijn twee oplossingen voor jouw auto, en ten tweedde de oplossing kan je niet zomaar op dit forum plaatsen (het is te groot) Dus wil ik je vragen of het gefaxt kan worden.Graag wil ik dan je faxnummer waar ik de oplossing naar toe kan sturen.
Groeten, Leo

Sailer (0), 20 jaar geleden

Hoi Leo

bedankt voor alle moeite die je doet.
Ik zal vanavond het chassis nummer even opzoeken en hier vermelden.

Groeten,

Sander

Sailer (0), 20 jaar geleden

Hoi Leo,
Volgens my moet dit het chassisnummer zijn.
SED52SUD2RV606634

Ik zet het faxnummer liever niet hier. mail me even op vince_dexa@hotmail.com dan kan ik je meer vertellen.

groeten,

Sander

leo6528 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hoi, Sander
We gaan voor oplossing twee, want volgens de gegevens is de Frontera van modeljaar '94.Dan is oplossing een al gemonteerd.
(de diodeset)

We hebben contact via E-mail

Leo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.