Hallo,bij ons een 1.7dtl die niet meer wil aanslaan.
Voldoende diesel in tank,voorgloeisys. werkt,
Beide sleutels geprobeerd,is afgeslagen na 5
meter rijden. dit is wat ik heb gemeten;
De afsluitklep op de pomp krijgt wel 12 volt maar geen massa,De Krukassensor krijgt geen voeding,alle zekeringen zijn in orde.
Ik vermoed dat de startblokkering er iets mee te maken heeft,maar hoe kan ik dat meten?
Ik heb nog geen foutcodes uitgelezen .(module te oud)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de motor afslaat...knippert het motorlampje dan?
Nee,motor loopt bij ons helemaal niet meer,als ik de chip uit de sleutel haal gaat het motorlampje knipperen,met de chip erin gaat het lampje bij op contact zetten even branden en daarna gaat het uit.
als ik dan ga starten gaat het lampje na 20 seconden branden
groeten Roel.
ik zou hem toch uit zien te lezen....kan ook het stuur app zijn..dit wordt zo domweg gokwerk..
Ik heb hem uitgelezen,geeft p1630 = kritische systeemstoring.
Bij de data uitleestabel krijg ik waarde 0 mg/slag luchtvolume.
is de lhm defect?
0mg slag? loopt de motor dan ook?
nee,dit is onder het starten,de hoeveelheid ingespoten brandstof loopt wel op onder het starten.
groeten roel
magneetklep inspuithoeveelheid defect in pomp.....of stuurapparaat....
hoe zijn deze te controleren?
en waarom is de luchtvolumehoeveelheid 0,ik las bij een andere vraag dat de hoeveelheid bij stationair ongeveer 300 moest zijn,dus met starten verwachtte ik ook een waarde.
En met de magneetklep bedoel jij niet de klep op de kopse kant van de pomp(volgens mij stopklep),maar de klep onder op de pomp?.
De omschrijving van p1630 =kritische systeemstoring 1(ik was die 1 vergeten.)
groeten Roel.
klopt, maar met deze foutcode kom je weer terug op de magneetklep....(stroomverbruik magneetklep brandstofinspuithoeveelheid buiten bereik)
ik weet niet wat de waarde moet zijn tijdens starten...alleen tijdens stationair lopen....overigens wil de motor atijd lopen met en defecte lmm. ik denk inderdaad dat het de klep onder op de pomp is....maar zeker durf ik het niet te zeggen. (wij vervangen de pompen compleet...)
meet je met de tester wel een toerental signaal tijdens starten?
ja,0ngeveer 230 tpm.
de stopklep op de zijkant krijgt wel 12v maar geen massa,wordt deze door het stuurapp. of door de ecu gestuurd.
Op de hoeveelheidsklep ga ik maandag meten.Bij vervangen stuurapperaat moet deze dan ingeleerd worden?
alvast bedankt voor jouw snelle reactie Opeltje!!
Groeten Roel.
stuur app van de pomp hoeft niet ingeleerd te worden. deze stuurt inderdaad de klep aan zover ik weet.
Hallo Opeltje,zou jij mij de obd 2 codes voor opel willen mailen?
Dus vanaf p1000 ,de voorgaande zijn gestandaariseerd dus die zitten in m'n tester.
ik heb op het web gezocht,maar alleen (US) gm codes gevonden,en deze zijn volgens mij anders.
Daar zou p 1630 zijn;theft deterend sys. in learn mode.
of ergens op het web?
Bedankt Roel. kim-roel@zonnet.nl
P1630 zou moeten zijn, inspuittiming storing in circuit
Ik ga woensdag de complete pomp vernieuwen,de magneetklep brandstof hoeveelheid
trekt meer dan 20 amp.
deze zit op kopse kant tussen de inspuitleidingen(dealer)
De onderste klep is volgend dealer de vervroeging,ik denk dat dit de pick-up voor het pomp toerental is.
Ik laat wat weten.
Mvrgr Roel.
Astra loopt na vervangen pomp weer prima,bedankt
groeten roel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar