Van de week is de koppakking vervangen. na alles weer te hebben gemonteerd wilde de motor niet aanslaan. Draaide wel normaal rond. Uitlezen met Tech I niet mogelijk en ook het storingslampje brandt niet. Als het lampje wordt aangestuurd brandt deze wel. Alle stekkers en massa's lijken te kloppen. Ook op de ecu komen de massa's binnen. Toen de auto binnenkwam liep deze nog wel.
Misschien iemand een ide wat er fout kan zijn (gegaan)? Morgen Proberen we nog wel een andere ecu.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gaat hij nu snel rond als of hij geen compressie heeft dan blijven de kleppen open staan heb zelf pas bij een astra gehad ben toen ook na het vervangen van de koppakking aan tobben geweest voordat hij weer liep.
groetjes jan.
Hij draait normaal rond. Dus compressie is er wel. Het lijkt erop dat de ecu problemen geeft, maar het is vreemd dat ie wel rijdend binnenkwam. Misschien heeft iemand andere ideeen hierover?
brandstofslangen misschien verkeerd om gemonteerd?
Passen maar op 1 manier er is trouwens ook geen vonk.
bdp sensor aangesloten lijkt mij sterk dat ineens de computer stuk is
is ook aangesloten. zo dan minstens een foutcode moeten krijgen.
zal het toch gaan zoeken in de bdp sensor en onderdelen van de ontsteking
Rijdend binnen gekomen. Dus moet je het in eerste instantie gaan zoeken in de reparatie die je hebt uitgevoerd. Controleer of alles goed is gemonteerd en of je geen stekkers bent vergeten. Meestal vind je wel iets ...
Onder je koelwater-expansievat zit de hoofdvoeding naar je stuurapparaat. effe uit mijn hoofd, een zwarte draad. helaas past de stekker van deze voedingsdraad ook nog op een andere stekker... zoals gezegd, ik gok erop dat je de stekker ergens in de buurt onder je expansievat hebt omgewisseld...
Henk
Wat henk zegt kan wel kloppen. Heb dit zelf ook een keer meegemaakt. doordat je de stekkers van je stuurapparaat en de klopsensor hebt omgedraaid krijg je stuurapparaat geen spanning. Hierdoor kun je hem inderdaad niet uitlezen. Doordat er nu 12V op je klopsensor staat, heb je kans dat die defect is gegaan. was bij mij het geval. Ik kreeg elke keer dtc aanwezig op klopsensor.
Na wat zoeken en proberen kwamen we erachter dat er inderdaad een stekker verkeerd omzat.
precies zoals hierboven beschreven. Was mij nooit zo opgevallen dat deze stekker hetzelfde zijn.
Auto loopt weer netjes. Bedankt voor de reacties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar