👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi,
Ik heb al eerder een posting gedaan over dit probleem maar niet echt een oorzaak kunnen achterhalen.
Mijn auto begon in te houden en te schokken, voornamelijk bij het doortrekken en het laten uitrollen in de versnelling.
Het probleem lijkt erger te worden, nu zijn er momenten dat ik niet boven de 3500 toeren uitkom, Het vermogen valt dan compleet weg. Wel blijft hij gewoon stationair lopen
Er zijn geen knallen uit de uitlaat te horen of zo.
Overigens zijn alle filters nieuw, nieuwe bougies enz.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem.
B.V.D.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mogelijk zit de uitlaat verstopt.
Heb er een nieuwe uitlaat onder gezet, was toch aan vervanging toe, maar de problemen blijven.
Laats begon hij weer in te houden en kwam weer niet boven de 3000 toeren uit.
Na een blik onder de auto zag ik dat de katalysator helemaal rood was opgegloeit.
Heb de katalysator toen leeggehaald maar het probleem is nog niet opgelost.
Zat te denken aan het ontstekingshuis, omdat deze schijnbaar vaker voor problemen zorgen.
Wie kan mij helpen.
B.v.d
21 jaar
welke uitlaat delen heb je vernieuwd?
Bedankt voor je reackties Opeltje.
Heb de complete uitlaat vernieuwd, dus midden en einddemper,
en heb zoals gezegd de katalysator ook leeg gehaald, dus hier zou het niet aan kunnen liggen.
Het rare is dat er geen regelmaat in de storing zit, dan wel en dan niet. De auto valt nooit helemaal stil en starten is ook geen probleem.
Zat aan de ontsteking te denken in verband net de opgloeiende katalysator.
21 jaar
of teveel brandstof door een defecte temperatuur sensor.
Het diagnosesysteem geeft trouwens geen foutcodes, waar kan ik deze temp. sensor vinden. Is dat die achter op het inlaatspruitstuk ?
21 jaar
jawel...en deze geeft geen foutcode..
Oke, ik zal er morgen eens een ander in zetten.
Bedankt voor het delen van je kennis Opeltje.
Groetjes, Noel
21 jaar
Heb de temperatuursensor vervangen maar zonder resultaat, heb ook al een extra massakabel getrokken voor de zekerheid.
Van het blok,naar de massa van de accu.
Denk dat ik of voor het ontstekingshuis of de bougiekabels ga.
Wat denk jij Opeltje.
Zitten trouwens bougies in van NGK,BPR5es en zijn 4 maanden oud.
21 jaar
ik zou dan voor de kabels gaan....overigens heb ik met de ngk bougies in een corsa wel eens dit soort klachten gehad...draai er een 4 originelen in..
Dat van die bougies zou inderdaad wel eens kunnen kloppen.
Ze zagen er inderdaad minder kwalitatief uit dan andere NGK bougies die ik gezien heb.
Ga er morgen eens originele indraaien.
21 jaar
Heb er 4 originele bougie ingedraait maar nog steeds niets, denk dat ik maar eens een set nieuwe bougiekabels ga halen.
Want je moet toch wat he !!!
21 jaar
opgloeien van uitlaatspruitstuk c.q. kat. wijst in de richting van te late ontsteking
Heb het ontstekingstijdstip gecontrolleerd met een scoop, en die stond goed.
Dit was bij ongeveer 1000 toeren.
Maar het kan natuurlijk zijn dat hij bij wisselende toerentallen afwijkt.
21 jaar
op hoeveel graden stond ie dan? en het je de ecu ook op afstellen vastgezet?
Ik heb gecontrolleerd of het nokje van de krukaspoelie gelijk kwam met het nokje van de distributiekap bij 1000 toeren.
En dit was inderdaad zo.
Van de ecu weet ik niets af, je bedoelt de computer neem ik aan.
21 jaar
dit gaat dus niet goed..onsteking moet op 10 graden staan met ecu regeling vast.....de dealer kan de onstekingsregeling vastzetten met een teststekker of tech 1...op basis ....en dan meten...
Ben een tijdje weg geweest dus niets meer aan de auto kunnen doen.
Tot mijn verbazing start hij nu helemaal niet meer, iets wat eerst probleemloos ging.
Ik heb geconstateerd dat de bougies niet meer vonken. Van de week maar eens verder zoeken.
Iemand nog sugesties ???
P.s: Heb er trouwens ook maar een nieuwe set bougiekabels opgezet.
21 jaar
onstekings module?
Heb vandaag geconstateerd dat er geen spanning staat op het benzinepomprelais, de injector en dat er geen vonk is.
Bij het loshalen (tijdens het op contact staan)van de grote stekker van de bobine begon heel raar het zelfdiagnosesysteem te werken, hij gaf code 12 aan (begin diagnose).
Bij deze stekker stond op twee plaatsen spanning, maar als ik hem terugmonteerde en aan de achterkant van de stekker ging meten was de spanning weg.
Bij het terugmonteren van de stekker hoor je het brandstofpomprelais wel even schakelen.
Af en toe wou hij dan even aanslaan en viel na een halve minuut alweer uit, en niet meer aan de praat te krijgen. Zou de bobine een soort sluiting maken of ligt het aan mijn ecu.
Heb trouwens alles gemeten bij het op contact staan en tijdens het starten.
Alvast bedankt voor je hulp.
21 jaar
dus het onstekings module die ook de aansturing van het brandstof relais verzorgt..
Ohh oke, dat wist ik niet.
Ik zal het vandaag eens proberen.
Bedankt.
21 jaar
Heb en nieuw brandstofpomprelais gezet en een nieuw ontstekingsmodule. En nog steeds niets. begin er een beetje gek van te worden. De ecu zal denk ik de laatste optie zijn. Want ik heb geen vonk en geen brandstof. Wat is jou advies Opeltje
21 jaar
Trouwens, af en toe wil hij wel starten en dan loopt hij echt perfect en dan in een keer valt hij uit alsof je het contact omdraait.
Als je dan nog een keer start loopt hij met horten en stoten om vervolgens uit te vallen,en is dan niet meer aan de praat te krijgen. Ook zie ik dan vonken in het gasklephuis.
21 jaar
vonken in het gasklephuis? leg dat eens nader uit....is het geen brandstof die ingespoten wordt door de injector? en als hij niet meer aan de praat wil vonken de bougies dan nog steeds niet? overigens heb je een bosh onsteking? met de oranje verdelerkap? zo ja even de 3 polige stekker op deze onsteking controleren op verrotte stekkers.
Hoi Opeltje, die vonken zijn inderdaad brandstof wat ontstoken wordt en die dan terugslaan in het gasklephuis zeg maar.
Als hij niet meer wil starten vonkt hij inderdaad niet, ook krijgt dan het brandstofpomprelais weer geen spanning.
Ik heb inderdaad een bosch ontsteking maar deze stekker zag er nog goed uit, Ik zal hem nog eens nakijken.
Wat ik ook echt vreemd vondt is dat en soort stappenmotertje dat op de monopoint injectie zit op en neer begon te peddelen terwijl de sleutel uit het contact was. Pas toen ik de massa lospakte stopte hij ermee.
Ook bleef het blok een keer doorlopen terwijl ik het contackt had omgedraait en viel pas na 10 seconden uit.
Vreemd he.
Groeten Noel
21 jaar
als het een bosch onsteking is kan de onsteking zelf ook nog het probleem zijn. komt wel en vaker voor.
In het ontstekingshuis zit alleen de hall gever, zal die eens checken.
Zit trouwens wel een beetje speling in het asje van het ontstekingshuis.
groeten, Noel
21 jaar
een beetje speling op het asje kan geen kwaad...
Hoi Opeltje, is de ontsteking van een Corsa Gsi hetzelfde ?
Heb er namelijk zo een opgezet en doet nog steeds niks.
Het hall-element is wel wat anders dan de orginele, De gsi heeft het element aan de bovenkant zitten en ik aan de onderkant.
Het boschnummer is wel hetzelfde.
Groetjes, Noel
21 jaar
ik durf niet te zeggen of dit hetzelfde is.....lijkt me niet...
Ik heb mijn corsaatje maar naar de dealer afgesleept die kunnen hem veel beter maken.
In ieder geval bedankt voor je hulp Opeltje.
Ik laat je wel weten wat het geweest is.
21 jaar
He Opeltje, ik kan mijn auto morgen gaan halen bij de dealer.
Ze hebben er een andere ecu ingezet en hij schijnt weer goed te lopen.
Moet er 450 euro voor betalen, maarja hij doet het tenminste weer. Grtz, en bedankt voor je hulp.
21 jaar
ecu defect? das inderdaad een dure...margoed voor dat geld heb je geen andere wagen he.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar