Hallo, Ik heb een probleem. Ik heb na aanleiding eerdere berichten mij hele inlaattraject schoongemaakt. Hierbij heb ik de deksel van inlaat verwijdert alle brandstof leidingen verwijderd. Na deze schongemaakt te hebben inclusioef nieuwe pakkingen. Deze weer terug gemonteerd.Maar nu komt het. Hij wil niet meer starten. Heb al diverse malen doorgestart i.v.m lucht. Maar hij slaat niet aan. HEb tevens de catalysator leeggeklopt en luchtmassa meter schoongemaakt. Alleen is er toen een lipje afgebroken binnen in de luchtmassa meter. Kan dit de oorzaak zijn dat die neit wil starten of moet ik echt heel lang doorstarten. Met vriendelijke groet Pascal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
oei oei pascal
weet niet precies welk lipje je bedoel in de LMM maar dit zou niet de oorzaak mogen zijn van het niet aanslaan van de motor!heb je ter controle wel alles weer op de juiste manier aangesloten ?
heb je geen ontluchtings knop erop zitten ( filter ) om het te ontluchten..?als de leidingen eraf zijn geweest zal hij zo 1,2,3 niet starten..je kan een paar dingen proberen,die knop zoeken en GOED onluchten en nogmaals proberen te starten,draai de leidingen een paar slagen los,op de verstuivers dan,even starten of een paar maal goed door starten en draai ze erna weer vast.andere oplossing,spuit voorzichtig wat remreiniger de inlaat is,door bv een slang..maar een beetje!!en start hem weer,hij zal nu aanslaan en wat 'rauw' lopen..je kan ook iemand de auto laten starten zodat jezelf wat in de inlaat spuit en zodra hij loopt kun je nog wat nanevelen om hem aan de praat te houden..na een paar tellen moet hij dan ook zo blijven lopen..spuit niet teveel remreiniger erin,want dan gaat hij op volle toeren lopen,gewoon 2 x pssst pssst is ok..
Stefan
Heb de ontluchtingsfilter neit kunne vinden. Denk niet dat die erop zit. Bedankt voor meedenken. Ga het morgen meteen proberen. Heb al zo vaa doorgestart dat de accu leeg is. Naar mijn mening heb ik alles juist aangesloten. Alle sensoren zitter er weer aan. Maar laat wel weten of het gelukt is met remmenreiniger. Met vriendelijke groet
17 jaar
ben benieuwd pascal
succes..
Stefan
17 jaar
Hallo, allemala bedankt voor het meedenken. Het is gelukt. Heb er remmenreiniger ingespoten en liep idd rauw maar bleef wel lopen. Alleen motorlampje blijft branden en airbag lampje ineens. Nadat ik accu had vervangen. Vanavond laat ik hem uitlezen. Mar hiuj rijd in ieder geval weer dat is het voornaamste. Nogmaals bedankt Groet Pascal
17 jaar
en succes ermee pascal
Stefan
17 jaar
Ben net terug van garage. Hij gaf code p0400 aan egr doorstroming. volgens hun kan het idd te maken hebben met een defecte luchtmassa meter. Kan dit kloppen. Want hij geeft egr aan. . en hij gaf code p1635 aan. Iets met de airco. alleen ik heb helemala geen airco in auto. Iemand ervaring hiermee. Hoor het wel groeten
17 jaar
Starten met darm eraf????? Snap neit wat je ermee bedoelt. Lampje brandt de hele tijd. Auto heeft geen vermogen en gaat met moeite 120 km/uur.
17 jaar
darm=slang
Als je LMM een verkeerde waarde aangeeft kan hij inderdaad een foutcode op de EGR geven>
Je moet alleen ook even de omschrijving áchter de code P0400 hebben.
Ja daar achter stond dus egr doorstroming
17 jaar
En dan....... te veel, te weinig?
Nee meer stond er niet achter. alleen egr doorstroming
17 jaar
Of ervoor natuurlijk.
Als je 'm bij de Opeldealer uit laat lezen heb je de keuze uit de volgende codes.
P0400 EGR-circuit ingangssignaal hoog
P0400 EGR-circuit onderbreking
P0400 Sterke EGR-stroming gedetecteerd
P0400 Te zwakke EGR-stroming gedetecteerd
Ik heb hem dus niet bij een officiele opel dealer laten uitlezen. BIj mijn plaatselijke dealer waar ik altijd kom. En daar stojnd echt alleen maar egr doorstroming op. En p0400. Mischien dat je dan een keuze menu had maar dat weet ik niet liet die niet zien.
17 jaar
Ben er inmiddels achter. Heb toch op de gok maar mijn luchtmassa meter vervangen. Dit bleek idd het probleem. Lampje gaat niet meer aan. Alleen bij starten paar seconden. Maar gata meteen uit als je 2500 toeren maakt. GAat daarna ook niet meer aan. IS niet meer storend en heel goed mee te leven. Heb begrepen dat er meerdere motoren x2odtl met zelfde problermen kampen. Denk dan aan je lucht massa meter, Is hem heel vaak. Ook als die egr storing aangeeft. Wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft. Zonder jullie was ik er nooit op gekomen.
17 jaar
Ben er inmiddels achter. Heb toch op de gok maar mijn luchtmassa meter vervangen. Dit bleek idd het probleem. Lampje gaat niet meer aan. Alleen bij starten paar seconden. Maar gata meteen uit als je 2500 toeren maakt. GAat daarna ook niet meer aan. IS niet meer storend en heel goed mee te leven. Heb begrepen dat er meerdere motoren x2odtl met zelfde problermen kampen. Denk dan aan je lucht massa meter, Is hem heel vaak. Ook als die egr storing aangeeft. Wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft. Zonder jullie was ik er nooit op gekomen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar