Opel Combo: Niet soepel aangrijpende koppeling

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 D

Beste,

Als ik normaal wil wegrijden, dan begint mijn motor te klapperen en stoten. Als ik een poosje rijdt wordt het minder. Ik kan het voorkomen door de koppeling heel voorzichtig en geleidelijk tegen te houden, maar je moet er constant bij nadenken om het te voorkomen. de drukgroep, koppelingsplaat en druklager zijn al vernieuwd. Is dit een bekend probleem en zo ja wat kan je er aan doen.

Vast bedankt.

Mvg Rob.

Geplaatst door

hors (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ook naar je vliegwiel gekeken of die niet slingert ??

kleijn 0

15 jaar

Nee niet naar gekeken Willem, maar dan zou hij toch ook zo moeten trillen. het minste onbelans rammel je de wagen uit. En als ik een poosje gereden hebt wordt het minder. Toch bednakt voor het meedenken.

hors 0

15 jaar

Ik heb hetzelfde met een 1.6 16V motor in een Combo-B

ik had hetzelfde bij mijn:

Kadett 1.6i HP 74kw caravan
Kadett 1.6i 55kw caravan
Astra 2.0i 85kw caravan

ik laat het lekker zo.

ik heb toen ook eens een ander vliegwiel met koppeling compleet vervangen (alles nieuw), toen was het even weg, maar dat heeft niet meer dan een half jaar goed gewerkt, toen begon ie weer.



Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

controleer de motorsteunen maar goed
en dan met name degeen op de bak

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Ik heb dit fenomeen bij alle vw gehad.
Nieuwe koppeling erin,dan was het even weg, maar kwam na verloop van tijd weer terug.
Met koude motor is het het ergst, het is net of de koppeling hapt.
Volgens mij komen er verglaasde plekken op, want als je de koppeling een paar keer flink laat slippen was het weer een poosje weg.
ik gaf gewoon wat meer gas als dit fenomeen zich weer voordeed.
Ze zijn er allemaal oud mee geworden en de koppelingen heb ik niet meer laten vervangen na die ene keer.
Het gekke is dat ik dit alleen bij de europese merken heb gehad, de japanners die ik na die tijd reed hadden er geen last van.

primera p11 0

15 jaar

heb wel meerdere Sunny bestel BLIKKEN gereden..

Deze hadden hier weldegelijk last van.

nu wil het wel dat veelal de koppelingen van japanners hydraulisch bedien zijn.

nu valt mij op dat dit veelal voorkomt bij kabel bediende koppelingen.

misschien dat het daaraan ligt.

met hydraulische koppeling heb ik dit (nog) niet gehad.





> Dolletje: Primera p11, als je iedereen in een jappanner werkt, heb je straks geen werk meer :D, japanners KUNNEN namelijk NOOIT kapot (tenminste als je iedereen moet geloven).

zijn die europeanen nog ergens goed voor haha...

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Nou tegenwoordig kunnen de jappen ook genoeg kapot.
Ik kijk alleen maar even naar de avensis diesel vanaf 2004 en avensis verso diesel.
Dat is tegenwoordig ook geen vanzelfsprekendheid meer dat het wel heel blijft.
En de nissan heeft ook aardig wat ingeleverd kwa betrouwbaarheid, zal wel met de inmenging van renault te maken hebben.
Ik rij zelf een corolla verso diesel maar tot nog toe zonder gezeur.
Maar even ontopic, het zou idd maar zo kunnen zijn dat het te maken heeft met het feit dat het hydraulisch of kabel bediend was.
Als je je er echt aan stoort zul je de boel los moeten maken, en check idd de motorsteunen eens.

primera p11 0

15 jaar

[quote=hors]Beste,

Als ik normaal wil wegrijden, dan begint mijn motor te klapperen en stoten. Als ik een poosje rijdt wordt het minder. Ik kan het voorkomen door de koppeling heel voorzichtig en geleidelijk tegen te houden, maar je moet er constant bij nadenken om het te voorkomen. de drukgroep, koppelingsplaat en druklager zijn al vernieuwd. Is dit een bekend probleem en zo ja wat kan je er aan doen.

Vast bedankt.

Mvg Rob.[/quote]
ik heb een fiat punto sporting uit 2003 met het zelfde probleem
het went van zelf tot dat je een tijdje in een andere auto hebt
gereden,dan ga je eraan ergeren.
niks aan doen gewoon zo laten is veel goedkoper.
mvg Iwan

iwan.m 0

15 jaar

Iwan,laat de koppeling maar een paar keer flink slippen dan is het weer een poosje over.

primera p11 0

15 jaar

Ook een gehad bij Vectra A Was axiale speling op krukas.

martinjansman 0

15 jaar

tja ik heb heelwat opels gereden ZONDER axiale krukasspeling.

deze hadden dit probleem ook allemaal

is een meer voorkomend probleem van de 1.2 t/m 1.6 motor

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.