auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Agila: niet starten

Bouwjaar: 2000, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1200

Halo . Opel agila 1.2 motor bj 2000

Auto wou niet starten de accu leeg hij kreeg de startmotor niet meer rond.

Dus heb ik een andere accu geplaatst geen nieuwe accu ik had nog een goede andere staan.
starten en rijden hij deed het weer .

Maar nu weer een paar dagen later wil ik hem weer starten doet hij het niet dus eerst de accu maar weer goed volgeladen en de accu weer terug geplaatst.

Als ik nu met een multimeter op de + en de - polen meet van de accu geeft de multimeter 14,65 volt aan. (is toch te veel meende ik)
kan ik er van uitgaan dat de spanings regelaar wel eens stuk kan zijn van de dynamo.

Met starten zakt de multiemeter niet beneden de 10,5 volt dus ik ga er van uit dat de accu goed is.

zou ik gelijk kunnen hebben met de spaningsregelaar of zou het wat anders kunnen zijn om te kunnen Checken.

vast bedankt

Geplaatst door

benjomel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gemeten met lopende motor , is dit nog niet echt zorgelijk , ligt er aan hoe vol de accu was en hoeveel verbruikers er aan stonden.
Ik denk eerder dat je last hebt van lekstroom en daardoor de accu leeg raakt .
Lekstroom meten , auto uit , minklem los en een multimeter tussen min pool en klem zetten op de stand ampere , na een half uur mag er niet meer dan 0.03A gebruikt worden , meer of veel meer is lekstroom , dan zoeken , B+ los maken van de dynamo en kijken of het minder wordt , zekeringen 1 voor 1 er uit en kijken wat er gebeurt .

Accu gaf met multimeter in ruststand 12,55 volt er was verder geen stroom verbruiker aan en dus met starten gaat de spanning niet lager dan 10,5 volt

benjomel 0

6 jaar

Dat is niet verkeerd , accu is niet helemaal 100% maar nog niet op , dit is gemeten na het opladen ?, ik zou ook eens kijken wat de accuspanning is als je de accu een nacht laat staan zonder de klemmen er op dan moet hij nog 12.55 aangeven , is hij gezakt naar bv. 12.3v is hij niet goed meer.

Accu had ik inderdaad 1 nacht laten staan na het opladen toen ik hem terug plaatste heb ik een halfe minut de lampen aan gedaan toen weer uit gedaan weer paar minuten wachten en toen heb ik dus 12.55 vold gemeten

benjomel 0

6 jaar

Dan is de accu wel goed lijkt me , dan lekstroom meten .

Ga ik doen .

vordering meld ik hier weer

benjomel 0

6 jaar

Als u 14,65 volt meet bij stationair toerental dan is vrijwel zeker de spanningsregelaar defect. Meet de laadspanning nog eens een keer met een hoog toerental als de laadspanning niet veranderd of zelfs hoger oploopt is de spanningsregelaar defect met als gevolg dat de accu overladen wordt en uiteindelijk defect raakt.

ronny503 0

6 jaar

Na het plaatsen van goede gebruikte accu die ik nog had staan .
Ik had de accu zelf gemeten en getest met een multimeter de accu was goed .(volgens mij)
Maar ook met deze accu liep leeg en had geen stroom genoeg meer voor starten .

Dus toch maar even de accu getest bij een Garage. Bleek ook deze accu toch niet goed te zijn

Dus toch maar een Nieuwe accu geplaatst en heb nu geen problemen meer gehad .
Opgelost dus


Conclusie Accu testen met een multimeter Is niet altijd de beste manier

benjomel 0

6 jaar

toch wel....
lees dit maar even:
https://www.problemcar.nl/nl/column/accu...

Hans4040 1435
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.