[url=http://imageshack.us][img]http://img144.imageshack.us/img144/1258/...[/img][/url]
Ik heb een probleem met mijn opel tigra
Wanneer ik de auto start doet hij dit erg moeilijk het lijkt net of hij te weinig brandstof krijgt.
als ik tergelijke tijd dat ik strat gas wil geven reageert hij niet meteen pas na 3 a 4 seconden.
Ook als ik stil sta bijvoorbeeld voor het stoplicht en de moter stationair loopt dan valt hij soms bijna uit ( telkens net niet)
En als hij stationair loopt en ik gas geef en weer het gas pendaal loslaat doet hij jet zelfde dus net of hij bijna uit valt.
Ook stinken de uitlaatgassen erg naar bezine
En hij rijdt niet zo zuinig 1 op 9 denk ik ik rij met een tank van 40 liter denkt ik maar tussen de 300 en 350 kilometer dit kan na mijn idee klopt dit ook niet
Wie kan mij vertellen wat dit zou kunnen zijn?????
Alvast bedankt
Groeten,
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt je motor wel op temperatuur? Temperatuursensor vervangen als dat niet zo is. Start die ook moeilijk wanneer de auto warm is en hij slaat af? Dit zou een hoog verbruik kunnen verklaren.
Stappenmotor schoonmaken, voor betere stationair loop.
de moter komt wel op tempratuur maar wel erg langzaam de tempratuur meter loopt niet zo snel op dat duurt erg lang.
De moter slaat niet af als hij warm is maar start wel moeilijk als hij warm is.
17 jaar
Hij moet na ongeveer 10km wel op temperatuur zijn. Zo niet, dan is je thermostaat waarschijnlijk defect (zit vast). Komt die bij file rijden snel boven bedrijfstemperatuur en gaat de fan frequent draaien, zeker in de zomer? Dan is het niet je thermostaat. Maar uit je verhaal met hoge brandstof verbruik lijkt die thermostaat defect. Moeilijk starten bij warme motor kan je temperatuursensor zijn, maar die zou je moeten na meten denk ik of die nog wat doet. zie link beneden voor hoe en wat:
http://www.topbuzz.co.uk/info/cts/cts.ht...
Kan echter ook gewoon de bouchies en dergelijke zijn (deze dingen moeten ook om de 20.000 vervangen worden)
17 jaar
ja na 10 km is hij zeker al op tempratuur.
nee hij komt bij file rijden niet snel boven de bedrijfstemp.
Ik hen de bougies er ook uit gehad en die zijn er zwart uit er zit een zwarte koollaag op.
17 jaar
Humm, dan is het misschien toch niet je thermostaat, vreemd. Zwarte bougies is zeker weten niet goed, die moeten gewoon mooi schoon zijn. Vervangen zou ik zeggen, samen met je bougiekabels en rotor en verdeler mocht je die hebben. Dat behoort toch tot de normale onderhoud. Misschien toch de temperatuur sensor? Kun je daar de weerstanden eens van meten bij verschillende temperaturen, zoals aangegeven op de site? Misschien moet je ook de lambda sonde controleren?
17 jaar
Ik denk dat het mengsel benzine/lucht te rijk is.
17 jaar
Bougies die zwart zijn duiden op een te rijk mengsel. Dat kan dan weer verschillende oorzaken hebben: oa lambdasonde kapot, luchtmassameter kapot, EGR-klep kapot. In combinatie met het hoge brandstofverbruik gaat miijn idee ook uit naar de lambdasonde. Als deze kapot is merkt de motor niet wanneer hij teveel brandstof aan het inspuiten is, en te veel brandstof verbrandt ook niet goed, dus dat kan ook dat moeilijk lopen verklaren.
17 jaar
[quote=Vinnie981]Kan echter ook gewoon de bouchies en dergelijke zijn (deze dingen moeten ook om de 20.000 vervangen worden)[/quote]
Nou, 60000 km komt eerst als er verder geen storingen zijn.
Wat betreft je hoge benzineverbruik: laat eens naar de motortemperatuursensor kijken. Deze kunnen ook dit soort effecten geven.
Let wel : de sensor, niet de zender ! De zender is voor de meter op het dashbord, de sensor voor o.a. de benzineregeling door de ecu.
Gr.
Allemaal alvast erg bedankt voor jullie reacties.
Ik merk nu de laatste tijd op dat hij eingelijk vaak weg valt als ik een keer gas geef en dan los laat valt hij bijna uit.
En nog een probleempje is als ik rij en wil gaan remmen dan schokt de auto af en toe, zou dit te maken kunne hebben met krome remschijven of kan het ook iets anders zijn?
En weten jullie misschien wat dat kost een nieuwe lambdasonde?
17 jaar
Heb je de stappenmotor al schoongemaakt (zie: http://www.topbuzz.co.uk/info/iscv/iscv.... voor hoe die er uit ziet)? Want dat bijna uitvallen na loslaten van het gaspedaal zo toch echt hierop kunnen duiden, te samen met het niet stationair willen lopen en moeilijk kunnen starten. Een lambda sonde heb je in imitatie van de breezan al voor 40,- euro (enkel draads), bij de dealer zou dat 120,- euro moeten kosten voor een originele. Soms geeft imitatie problemen, maar soms ook niet. De aansluiting is altijd wat prutserig en dat heb je met origineel niet. Ik heb zelf imitatie van de breezan en alleen bij het bijna op temperatuur zijn en het lopen op LPG loopt die een beetje te zeuren (lees het MM-lampje gaat branden) met een originele heb je dit waarschijnlijk niet.
Je kunt je lambda sonde echter ook eerst controleren, door te meten en te kijken of die wel veranderd van waarde (zie: http://www.topbuzz.co.uk/info/oxygen_sen... voor hoe). Soms heb je echter ook problemen wanneer de lambda sonde traag reageert, want hij moet soms vrij snel switchen (bij gas los) en bij gasgeven vrij traag. Gaat je MM-lampje branden wanneer die moeilijk stationair loopt? Uitlezen kun je misschien zelf doen via deze link:
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_code... (eerst reseten (negatieve accupool los en rempedaal 10s intrappen) en dan weer opnieuw gaan rijden totdat die problemen geeft en het mm-lampje gaat branden, dan pas uitlezen, anders heb je soms nog oude codes erin zitten)
Petje57 heeft gelijk met het vervangingsinterval van bouchies, ik heb zelf LPG dus vandaar die 20.000km.
Luchtfilter kun je ook eens schoonspuiten/vervangen, maar is het waarschijnlijk niet, kan echter nooit kwaad.
17 jaar
Mijn auto wordt dinsdag naar een kennis gebracht een profesionele auto monteur.
Hij zal alles naar gaan kijken voor mij, dit scheelt naturrlijk een stuk meer als dat ik naar de dealer zou gaan.
Ik laat jullie zo snelmogelijk weten wat het nou was.
Graag zou ik nog wel eventuele andere dingen willen horen wat het zou kunnen zijn van andere mensen mischien.
En de vraag over als ik rem dat hij zo schokt, kan iemand mij daar iets meer over vertellen?
Ik dacht zelf mischien een krome schrijfremmen?
Ik hoor het wel
Alvast weer bedankt
Gr,
Hans
17 jaar
hallo abs ringen wel heel?? als er een stuk is bonkt die met remen. ring van je aandijfijg halen. of andere sloop.
mvg jaap
17 jaar
ik weet niet of die wel heel zijn.
Hij bonkt niet echt het is meer net als of je zeg maar remt en weer los en weer remt en weer los dus meer het schokken.
17 jaar
Ik ben er ook achter gekomen dat hij wel goed start wanneer de moter koud is!
Als hij warm is doet hij erg moeilijk met starten, wat zou het meest logies kunnen zijn wat het probleem is?
En wanneer ik op de snelweg rijd boven de 100km en ik rem gaat mijn stuur erg hard trillen ( dit probleem hoort nog bij min probleem met het schokken bij het remmen als ik gewoon door de stad rij) ik zou zelf denken dat dit aan mijn remschrijven licht mischien hebben jullie nog andere iedeen?
Gr,
Hans
17 jaar
Hallo mensen
Ik heb inmiddels mijn tigra weer terug van de monteur en alles is opgelost
Wat ik er van begreep was het de tempratuur sensor, iets in die richting in ieder geval.
En het schokken bij het remmen waren dus toch de remschijven, ze zijn nu afgedraaid en hij remt weer perfect.
Allemaal nogmaals bedankt voor jullie reacties.
PS: ik heb nog een vraag over lexus achtlichten plaatsen, hiervoor heb ik een nieuw bericht geplaatst.
Ik hoop dat jullie dit mischien even willen lezen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar