Opel Astra: nummering op stekkers stuurapparaat

Bouwjaar: 1999

hallo,
kan iemand mij vertellen hoe de nummering op de 2 stekkers van het stuurapparaat in mekaar zit. Ik heb een schema om een cruisecontrol in te bouwen alleen kan ik de nummers op de stekkers nergens vinden wie kan mij dat vertellen
mvg,
pascal

pascal8359

Geplaatst door pascal8359 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

c lafleur (0) PRO, 19 jaar geleden

hoeft niet meer het is me al gelukt kwestie van 3 draden doortrekken naar je stuurapparaat en rijden maar.

frank3138 (0), 18 jaar geleden

Kan je me zeggen waar je de drie draden op aangesloten hebt? De nummering komt niet overeen met wat ik op het schema zie. Om welke van de twee stekkers gaat het en welke pinnen heb je gebruikt?

Alvast bedankt, Frank.

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

staat op http://members.home.nl/opeltje onder de knop schema´s

frank3138 (0), 18 jaar geleden

Hoi Opeltje, dank je voor de link, ik heb hem al goed bekeken, het is prachtig dat je voor 'ons' zo'n mooie site gemaakt hebt, maar ik zit met het probleem dat ik op de unit bij het linkervoorwiel twee met schuif beveiligde stekkers van 20 pinnen zie, 6 grote brede pinnen en een aantal dunne pinnen in elke stekker. De nummeringen zijn van de ene: 1 t/m 7, 12 t/m 15 en 20 en van de andere 1,3,4,6,7, 10 t/m 17 en 20. Ik zie nergens een stekker met de nummer 45, 63 en 64. Net als de andere electronicus in een ander topic, wil ik de stekker openmaken en extra stekkerbussen toevoegen, maar ik kan de nummering nergens thuisbrengen. Het plaatsen van extra bussen zal ook voor mij niet zo'n probleem zijn, maar de nummers in het schema kan ik niet op de unit terugvinden.

Ik zie dus nog wel de nummeringen 11, 13 en 17 op X2 staan (in het schema), maar als ik niet zeker weet of dit de pinnen 11,13 en 17 op de tweede stekker (het meest naar de voorkant van de unit) zijn, durf ik het niet aan te sluiten. Kan je me zeggen hoe het zit met die nummers 45, 63 en 64 of 11,13 en 17?

Ik zou je erg dankbaar zijn!

groetjes, Frank

frank3138 (0), 18 jaar geleden

11, 13 en 17 op X2 heb ik inmiddels gevonden op een schema van een duitse site. A45, A63 en A64 nog niet. Het valt niet meer dit soort schema's te lezen als je het niet gewend bent... Stekker X59 kan ik ook nog niet vinden.

frank3138 (0), 18 jaar geleden

Wat ik nu begrijp (zit een duits forum na te pluizen) is dat meestal (als de cruise control niet werkt in de diesel 2.0) de bedrading van de punten 11,13 en 17 op stekker X2 ontbreken naar 45,63 en 64 op X59. Maar ik kan dus tot op heden niet vinden waar stekker X59 zit.

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

ik heb de site wat bijgewerkt omtrend dit onderwerp. de stekkers staan er nu ook bij. mogelijk is het nu makkelijker om te vinden.. x59 zit op het stuurapparaat achter het linker voorspatboard. hier kom je bij dmv het demonteren van de wielkuipbekleding links voor. (bestuurderszijde). het is de stekker die het meeste aan de voor bumper zijde zit.

frank3138 (0), 18 jaar geleden

Ik ben d'r al uit. X59 zit achter het linkerknipperlicht aan de zijkant. Daar heb ik die extra busjes in de stker gezet en die (tijdelijk) met een draad via het raam naar binnengehaald. Dat werkte in een keer. X2 kan ik niet vinden, dus dacht ik, ik leg de draden gewoon direct naar de cruisecontrolstekker, maar helaas, ik kan de plek niet vinden om een draad vanuit de motor naar de cabine te leggen. Misschien heeft iemand nog een tip? Misschien helemaal rechts, via de wielkast of zo?
groetjes, Frank

frank3138 (0), 18 jaar geleden

Hoi Opeltje, Nog bedankt voor je info. Ik had dit scherm met mijn bericht van 9 aug nog open toen ik het laatste bericht eronder typte en jouw bericht dus nog niet gezien. De schema's zijn erg eenvoudig, maar als je ze voor het eerst ziet, dan weet je niet waar je het zoeken moet. Ook mvoor mij (heb mts en hts elektro) was het nog erg vaag hoe het in elkaar zat. autoboeren tekenen schema's anders dan elektroboeren :-)
Als ik in mijn vorige auto een draad wilde trekken, dan duwde jen hem gewoon door een rubber en voila, doorvoer gemaakt van cabine naar motor, maar de astra lijkt een generatie verder te zijn t.o.v. onze H200 (die bijna even oud was) qua isolatie, draadbomen en doorvoeren. Daar stond ik gister met mijn draadje, geen doorvoer rubber te vinden (die makkelijk bereikbaar is). Alleen die van de versnellingspookkabels, maar daar ga ik niet in snijden.
Omdat ik X2 niet kan vinden (jammer dat de schema's geen 3D-positie in de auto aangeven :-)) wil ik de 3 draden gewoon doortrekken naar de stekker in het stuur. Maar de draden via het open raam staat toch wat slordig :-) dus moet ik een goede doorvoer maken, het lijkt wel mogelijk via de rechter wielkast, hoewel het wel een uur pielen zal kosten om de draden op de juiste plek te kunnen doorvoeren en, het zal wel dom klinken, maar ik kreeg de andere wielkast ook al bijna niet open. Twee van de klemmetjes braken uiteindelijk af, het lijkt wel of dat zo ontworpen is, voor éénmalig gebruik. Klopt dat? Dan haal ik gelijk een paar nieuwe.
Bij de rechtervoetkant van de passagier zit ook nog een kastje met stekkers, weet je ook wat dat voor functie heeft? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Bedankt voor al je info,

groetjes, Frank.

frank3138 (0), 18 jaar geleden

Zo, een paar uurtjes stoeien verder. Het voordeel van het op de grens met Duitsland wonen is dat we dus vlak bij Duitsland zitten :-). Een paar honderd meter over de grens zit de eerste opel-dealer, dus voor ¤ 54,- voor de schakelaar en wat zweetwerk heb ik de cruisecontrol aan de praat. Opeltje, dank voor je mooie site, zonder het schema was het niet gelukt!
groetjes, Frank.

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

ik weet niet welke klemmetjes je bedoeld, maar normaal gesproken kun je alles opnieuw gebruiken. het kastje die jij bedoeld is waarschijnlijk de unit voor de centrale portier vergrendeling.

mooi dat het gelukt is!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.