👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik ben op zoek naar advies. Even voor jullie beeldvorming zal ik even de geschiedenis vertellen.
Twee jaar terug vond ik olie in mijn koelvloeistof reservoir, ik heb meteen de opel dealer gebeld en mijn auto kon daar terecht. Ze begonnen eerst met de oliekoeler te controleren daar was niets mee aan de hand, dus de verdenking ging naar de koppakking. Echter na het demonteren van de motor bleek de koppakking in goede staat te zijn, dus de verdenking ging naar de kop van de motor en deze werd afgeperst om de lekkage op te sporen. Echter daar was ook niets te vinden wat de olie zou kunnen verklaren.
Ik kreeg zelfs de vraag of ik misschien zelf olie in had gegooid, ik had na de grote beurt toen een nieuwe bus olie gekocht en die was nog niet geopend en de volle 1 ltr zat er nog in. Erg vreemd. Maar goed ze hebben de motor weer opgebouwd en ik was 2300 euro kwijt.
Vandaag deed ik weer mijn controle van de vloeistoffen van mijn auto. Alles zag er goed uit, olie een beetje bij gevuld zodat die weer halverwege tussen de minimum en maximum van de olie peilstok zat. En als laatste controleerde ik de koelvloeistof. En ik schrok mij wezenloos weer een dikke olie drap in mijn reservoir. Wat mij wel opviel is dat de overgang van het plastiek zwarte kap van de motor naar het staal/aluminium van de motor vettig is.
Nu heb ik een aantal vragen wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
1. Twee jaar geleden omdat het toch uit elkaar lag en pakkingen en dergelijk niet herbruikbaar is; is dat spul vervangen, wat is de kans dat het nu kapot is?
2. twee weken geleden heeft de dealer mijn distributieriem+distributiekit vervangen incl een motorsteun, is het mogelijk dat ze daar iets hebben veroorzaakt?
3. Nu heb ik na twee jaar weer hetzelfde probleem, heb ik nog rechten?
Nu had ik het volgende bedacht, als ik hun nu vraag, alleen even naar de oliekoeler te kijken, de koelvloeistof te vervangen incl het reinigen van de motor en de olie en olie filter te vervangen. En ik ermee ga rijden en de reservoir in de gaten houd of de olie in de reservoir terug komt. Dan weet ik dat het wellicht een pakking probleem is of erger. Is dit slim om het zo aan te pakken, of juist niet?
De reden dat ik dit zo bedacht heb, is een centen issue.
Ik heb helaas 8 maanden werkloos thuis gezeten en ik ben net twee weken aan de slag echter doordat ik thuis heb gezeten heb ik geen reserves meer en ik zit dus niet op weer een rekening van 2300 euro te wachten.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oliekoeler voor 95% zeker kapot, gewoon vervangen en rijden maar..
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar